اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه به محلات کم برخوردار در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان

۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۱۵:۳۹:۰۶
کد خبر: ۱۴۰۵۴۷۶
اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه به محلات کم برخوردار در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان
مدیر منطقه سیزده شهرداری اصفهان گفت : از بودجه ۴۲۴ میلیاردی ۱۲۰میلیارد بودجه در ردیف های جاری اعم از نظافت ،‌‌ آبیاری ، نگهداری فضای سبز هزینه می‌شود  ۱۰۰میلیارد به محلات کمتر برخوردار تعلق می‌گیرد و۱۰۰میلیارد هم شامل پروژه های احداثی می‌شود‌ .

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان ، مدیر منطقه ۱۳شهرداری اصفهان امروز نهم آذر ماه  در هجدهمین  گپ وگفت با خبرنگاران گفت : منطقه ۱۳ ازسمت شرق به میدان سهرودی وخیابان جانبازان  از جنوب به بزرگ راه اقارب پرست از غرب کوه قائمیه  و‌از شمال با پارک ناژوان همجوار است.

 کشانی  بیان اینکه یکی از ابرپروژه‌های این منطقه ، احیای بافت فرسوده است گفت : منطقه ۱۳ با برخورداری از ۸۸ هکتار بافت فرسوده که عمدتا در محله‌های باغ فردوس و قائمیه قرار دارد در کنار منطقه چهار بیشترین بافت فرسوده را به خود اختصاص داده‌ است.

  وی  افزود : حریم منطقه ۱۳ حدود ۳۵۰۰ هکتار و محدوده قانونی این منطقه دو هزار هکتار است و جمعیت منطقه ۱۳ از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ از ۱۳۲ هزار نفر به ۱۵۰ هزار نفر افزایش داشته است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ادامه داد : این منطقه همچنین دارای ۱۸ مترمربع سرانه فضای سبز و سه مترمربع فضای تفرجگاهی به ازای هر نفر است واین منطقه با برخورداری از ۸۸ هکتار بافت فرسوده که عمدتاً در محله‌های باغ فردوس و قائمیه قرار دارد، رتبه ۱۳ را به لحاظ بافت فرسوده در میان مناطق پانزده‌گانه به خود اختصاص داده است.

کشانی با بیان اینکه بافت فرسوده منطقه به لحاظ موقعیتی جایگاه خوبی دارد، خاطر نشان کرد: بافت فرسوده باغ فردوس و دستگرد از یک سو اراضی ناژوان را در کنار خود دارد و از سویی رینگ سوم شهر اصفهان از کنار آن عبور می‌کند ، بنابراین دسترسی خوبی دارد.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در منطقه ۱۳ گفت: بستر سرمایه گذاری در منطقه ۱۳ فراهم است ، در این راستا با سرمایه گذاران متعددی مذاکره کردیم و آنها اعلام آمادگی کردند و حتی پیشنهاد شد طرح‌های خود را ارائه کنند۰

مدیر  شهرداری منطقه ۱۳ اصفهان در بحث خدمات شهری  تصریح کرد : در منطقه ۱۳ روزانه ۵تن بازیافت ،۶۰تن پسماند تر و۳۵تن نخاله ساختمانی جمع آوری می‌شود.

کشانی افزود : از بودجه ۴۲۴ میلیاردی ۱۲۰میلیارد بودجه در ردیف های جاری اعم از نظافت،آبیاری،نگهداری فضای سبز هزینه می‌شود  ۱۰۰میلیارد به محلات کمتر برخوردار تعلق می‌گیرد و۱۰۰میلیارد هم شامل پروژه های احداثی می‌شود‌ .

از کل بودجه، ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه رینگ حفاظتی و سایر پروژه‌های شاخص منطقه و مابقی نیز به سایر امور منطقه اختصاص یافته است.

کشانی با بیان اینکه جذب مشارکت حداکثری شهروندان در دوره جدید مدیریت شهر یک اولویت است ، خاطرنشان کرد : در این راستا برای انجام طرح‌ها در حوزه‌های مختلف با مردم و معتمدان رودررو صحبت و نظر آنها درباره نیازهای محلات احصا می‌شود، سپس بر اساس نظرات و درخواست‌های شهروندان، پروژه‌ها طراحی و به مرحله اجرا می‌رسد.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت غیرحضوری شدن خدمات شهری است ادامه داد: شهرداری منطقه ۱۳ در بین مناطق پانزده‌گانه رتبه برتر صدور پروانه الکترونیکی را به خود اختصاص داده و این نتیجه همراهی شهروندان منطقه است۰

کشانی اضافه کرد:  منطقه نمی‌تواند حرکت‌های توسعه افقی داشته باشد به دلیل محصور بودن منطقه ۱۳، بر این اساس اسکن هوایی منطقه در دستور کار قرار گرفت تا ظرفیت‌های داخل منطقه را شناسایی کنیم و برای توسعه مباحث فرهنگی، خدماتی و شهری از آن بهره‌مند شویم .

وی با تاکید بر اینکه محلات ولی‌عصر (عج) ، شفق و امیرحمزه توان بارگذاری بیش از آنچه انجام شده است را ندارند، گفت: با اسکن هوایی فضاها و زمین‌هایی که مربوط به دیگر ارگان‌ها است را شناسایی می‌کنیم تا با رایزنی برای استفاده مردم بهینه‌سازی شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز