تیمچه تاریخی صباغ کاشان، مرمت و ساماندهی می شود

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۵:۵۸:۳۱
کد خبر: ۱۴۰۸۲۳۸
تیمچه تاریخی صباغ کاشان، مرمت و ساماندهی می شود
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از مرمت و ساماندهی تیمچه تاریخی صباغ  بازار کاشان خبر داد .

به گزارش برنا از کاشان ، احمد دانایی نیا در نشست تخصصی ساماندهی و مرمت تیمچه تاریخی صباغ ضمن بر لزوم سریع‌تر و اصولی مرمت این اثر تاریخی تاکید کرد.

وی در این نشست که با حضور  علیرضا مفرح، رئیس اداره سازمان های مردم نهاد وخیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان،اساتید دانشگاه کاشان و مهندسان سازه تشکیل شده بود، گفت: تیمچه صباغ یکی از مهمترین سراهای مجموعه بازار تاریخی کاشان است که ساخت آن به دوره قاجار و همزمان با آب انبار معروف حاج حسین صباغ است و مانند تیمچه‌های امین‌الدوله  و بخشی، هنوز هم کاربری تجاری خود را حفظ کرده و حجره‌های آن محل کسب و کار فرش‌فروشان قدیمی بازار است.

دانائی نیا، با تاکید بر اینکه در بدنه و سقف تیمچه صباغ کاشان ترک‌های زیادی مشاهده شده که برخی از آن‌ها فعال و رو به پیشرفت هستند، افزود: مقرر شد مرمت و ساماندهی این بنا توسط دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری کاشان با نظارت کامل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان انجام شود.

احمد دانایی نیا، تیمچه تاریخی صباغ را موقوفه بزرگ تیمارستان نقوی جهت اقدامات عام المنغه دانست و تاکید کرد: طرح مطالعاتی این تیمچه تاریخی در دست بررسی این و پس از تایید شورای فنی، مرمت و ساماندهی این تیمچه تاریخی شروع خواهد شد.

تیمچه تاریخی صباغ در راسته بازار بزرگ کاشان واقع شده که در مهرماه سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز