رئیس بنیاد مطالعاتی آلمان آمادگی کشورش را برای گسترش ارتباطات با اصفهان اعلام کرد

۱۳۹۴/۰۶/۲۵ - ۱۰:۳۸:۴۲
کد خبر: ۳۱۹۳۲۷
رئیس بنیاد مطالعاتی فردریش آلمان آمادگی کشورش را برای گسترش ارتباطات با اصفهان در زمینه ی صنایع برتر و تکنولوژی های زیست محیطی اعلام نمود
 
رئیس بنیاد مطالعاتی فردریش آلمان در دیدار با استاندار اصفهان آمادگی کشورش را برای گسترش ارتباطات و انتقال تجربیات به ویژه در زمینه ی صنایع برتر و تکنولوژی های زیست محیطی اعلام نمود.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، استاندار اصفهان در دیدار رئیس و تعدادی از اعضای بنیاد مطالعاتی فردریش آلمان با ایشان ضمن تشریح ظرفیت ها و مزیت های استان اصفهان در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، صنعتی و گردشگری اظهارداشت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و به عبارتی پایتخت دوم ایران است و در هفته ی گذشته نیز اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در یونسکو برگزیده شد.

استاندار اصفهان با اشاره به افزایش سه برابری تعداد توریست ها در طول سال گذشته، افزود: آلمان بالاترین رتبه را در ورود گردشگران به اصفهان دارد و ارتباط توریسم بین ایران و آلمان به لحاظ شرایط تاریخی می تواند بیش از این نیز باشد.

زرگرپور با بیان اینکه بعد از توافق ایران و ۵+۱ و لغو تحریم های ظالمانه ، روابط دوجانبه می تواند گسترش یابد، اظهارداشت: صنایع آلمانی در کشور ایران خوشنام است و سابقه ی تاریخی و دوستی ملت ایران با مردم آلمان اقتضا می کند از فرصت طلایی پیش رو در جهت تحکیم مناسبات و افزایش ارتباطات استفاده نماییم.

وی افزود: در برنامه ی توسعه ی ده ساله ی استان، محور توسعه؛ گردشگری قرار داده شده است و در این راستا طی دو سال گذشته ظرفیت هتل ها ۴۰ درصد افزایش یافته و با توجه به ظرفیت های بالای گردشگری استان، می تواند بسیار گسترده تر نیز باشد.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه صنعت توریسم اصفهان آماده ی سرمایه گذاری کشورهای مختلف است، اظهارداشت: سرمابه گذاری در این بخش یک سرمایه گذاری اطمینان بخش و سودآور خواهد بود.

وی ضمن اعلام آمادگی برای ارتباط تنگاتنگ و نزدیکتر با کشور آلمان بویژه یکی از ایالت های این کشور، گفت: دولت دکتر روحانی به استان ها این اختیار را داده است که بتوانند با استان های دیگر کشورها روابط اقتصادی و فرهنگی داشته باشند.

مدیر ارشد استان به برگزاری هفته های فرهنگی اصفهان در یکی از شهرهای بزرگ کشور آلمان اشاره کرد و افزود: برگزاری هفته ی فرهنگی در ارتباط بین ملت ها موثر خواهد بود .

رسول زرگرپور با بیان اینکه اصفهان آمادگی دارد که درجهت جذب تکنولوژی برتر در زمینه های زیست محیطی با آلمان مشارکت داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ایران در موضعی نیست که کالای آماده خریداری نماید ولی در زمینه ی صنایع بزرگ و مسائل زیست محیطی بدنبال مشارکت با دیگر کشورها می باشد.

زرگرپور اضافه کرد: اصفهان صنعتی ترین استان کشور است و بازسازی این صنعت و سازگارنمودن آن با توجه به اینکه بخش اعظمی از این صنایع از کشور آلمان است می تواند جز توافقات دو کشور باشد.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: اصفهان دومین استان کشور در تولید محصولات کشاورزی است و کارخانجات تبدیل محصولات کشاورزی در استان اصفهان فعالیت می کنند و علاوه بر صنعت،کشاورزی نیز می تواند محور تعاملات دو طرف باشد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی قطار سریع السیر اصفهان- تهران در حال انجام است، گفت: مذاکرات با چینی ها در این زمینه صورت گرفته است ولی با توجه به اینکه بخش اعظم مسیر این قطار در استان اصفهان است می توانیم پیشنهادت جدید را بعنوان مبنای همکاری ایران و آلمان بررسی نماییم.

رئیس بنیاد مطالعاتی فردریش آلمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این بنیاد یکی از قدیمی ترین بنیاد های سیاسی آلمان است، اظهارداشت: وظیفه ی این بنیاد حمایت از دانشجویان و بحث آموزش سیاسی است و سعی داریم که گفتمان سیاسی بین ایران و آلمان را گسترش دهیم.

وی در ادامه افزد: همواره از تعاملات با مراکز استان ها حمایت می کنم و در راستای همکاری های بوجود آمده فکر می کنم که بعد از توافق هسته ای روابط با سرعت بیشتری گسترش یابد و با فعالین اقتصادی و مسئولین استان ها گفتگوهای موثری داشته باشیم.

رئیس بنیاد مطالعاتی فردریش آلمان با بیان اینکه برای این کشور تمرکز روی موضوعات گردشگری بسیار مهم است، تصریح کرد: می توانیم شرایطی را فراهم کنیم که با استان های مختلف آلمان پرواز مستقیم دایر گردد و مردم با سفر به اصفهان با این تمدن بزرگ آشنا شوند.

این مقام آلمانی افزود: با توجه به اینکه با تاریخ و تمدن اصفهان آشنایی کامل داشتیم و با انتظارات فراوانی به این شهر سفر کردیم ولی ویژگی های اصفهان بالاتر از تصورات ما بود چرا که آثار تاریخی بسیار چشم نواز و همچنین سرسبزی و زیبایی و تمیزی این شهر برای ما جای تعجب داشت.

وی ضمن استقبال از پیشنهادات استاندار اصفهان در زمینه های گردشگری فرهنگی تجاری و صنعتی آمادگی کشورش را برای گسترش ارتباطات و انتقال تجربیات به ویژه در زمینه ی صنایع برتر و تکنولوژی های زیست محیطی اعلام نمود.

رییس بنیاد مطالعاتی فردریش آلمان در پایان از استاندار اصفهان جهت سفر به این کشور و حضور و سخنرانی در این بنیاد در جمع نخبگان آلمانی رسماً دعوت نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز