ستاد تنظیم بازار استان اصفهان تشکیل جلسه داد

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۱۱:۳۴:۰۴
کد خبر: ۳۲۷۱۷۶
ستاد تنظیم بازار استان اصفهان تشکیل جلسه داد
تنظیم بازار اصفهان

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی کمیسیون تنظیم بازار استان، گفت:‌ سطح قیمت اقلام مختلف در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه تغییر چندانی نداشته و آرامش در بازار حاکم است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه یکی دو قلم از کالاها معمولا در هر ماه بنا به دلایل مختلفی با تغییر قیمت مواجه می شوند؛ اظهارداشت: ستاد تنظیم بازار و سیستم های نظارتی وظیفه دارند که این قیمت ها را کنترل نمایند و قیمت را در حد نرمال خود نگه دارند.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه افزایش و یا کاهش قیمت اقلام در فصول مختلف متفاوت و با توجه به عرضه، تقاضا و یا کم و زیاد شدن تولید صورت می گردد، افزود: کار ستاد تنظیم بازار این است که همه ی این عوامل را حذف نماید و همیشه یک قیمت متعادلی را در بازار ایجاد نماید.

زرگرپور اضافه کرد: به منظور تعادل قیمت ها  در مورد برخی از اقلام ذخیره سازی هایی صورت می گیرد که اگر قیمت ها احتمالاً  با یک نوسانات شدید مواجه شوند با ارائه ی اقلام از منابع دولتی بتوان آن را کنترل نمود.

استاندار اصفهان افزود: آنچه اهمیت دارد این است هر روز بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت قیمت ها را کنترل و شکایات را بررسی می کنند و اگر قیمت ها با آنچه که در متوسط کشور اعلام شده افزایش چشمگیری داشته باشد به سازمان های نظارتی اعلام می کنند و با واحدهای متخلف برخورد می شود.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه در روزهای اخیر مرغ با افزایش قیمت روبرو بوده است، اظهارداشت: در ماه قبل شاهد یک کاهش شدید در رابطه با قیمت مرغ بودیم و این کاهش، یک کاهش عادی نبود و مرغداران با ضرر و خسارت مواجه شده بودند.

وی افزود: آنچه که وزارت جهادکشاورزی برای قیمت مرغ تنظیم کرده است برای عمده فروشی بین ۶۸۰۰ تا ۷ هزار تومان است که مبلغی نیز برای خرده فروشی به آن اضافه خواهد شد.

زرگرپور با اشاره به اینکه در مقطعی قیمت مرغ کاهش چشمگیری داشت، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت مرغ به قیمت نرمال نزدیک شده است و در سطح کشور نیز به همین قیمت عرضه می شود.

وی افزود: مدیریت استان ستاد نظارت را موظف کرده است که مجددا هر روز قیمت ها را کنترل نمایند که قیمت مرغ از قیمتی که  در فرایند روزانه تعیین می شود افزایش پیدا نکند.

 

 

استاندار اصفهان در ادامه به فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد و گفت: سنت حسنه ای در رابطه با نذورات وجود دارد و در این ایام هیأت های مذهبی به اقلام مختلفی از جمله برنج، روغن قند و شکر نیاز پیدا می کنند.

رسول زرگرپور با بیان اینکه در ارتباط با تامین اقلام ماه محرم نگرانی خاصی وجود ندارد، اعلام کرد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت انبارها در سازمان غله بسیار خوب است و تمام این اقلام بیش از نیاز موجود می باشد و هیآتی که مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی دارند می توانند مانند سال های گذشته به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند و حواله های خود را تحویل بگیرند. 

استاندار اصفهان به هزینه هایی که برخی از کشتارگاه ها به عنوان تعرفه اخذ می کنند اشاره کرد و از تشکیل کارگروهی برای بررسی مجدد این تعرفه ها خبرداد و گفت: نتایج بررسی این کارگروه در جلسه ی آینده اعلام و در این رابطه تصمیم گیری خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز