ارایه بسته های پیشنهاد کمیسیون اتق بازرگانی اصفهان به قوای سه گانه

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ۲۲:۳۶:۴۴
کد خبر: ۳۳۰۱۱۷
ارایه بسته های پیشنهاد کمیسیون اتق بازرگانی اصفهان به قوای سه گانه
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق اصفهان از تهیه بسته های پیشنهادی این کمیسیون برای قوای سه گانه خبر داد و گفت: ماموریت و موضوعات بخش کشاورزی در این کمیته های هفت گانه کمیسیون مورد بررسی و کارشناسی قرار می گیرد و پس از جمع بندی به مسوولین و تصمیم سازان مرتبط از سوی اتاق اصفهان ارایه می شود.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق اصفهان از تهیه بسته های پیشنهادی این کمیسیون برای قوای سه گانه خبر داد و گفت: ماموریت و موضوعات بخش کشاورزی در این کمیته های هفت گانه کمیسیون مورد بررسی و کارشناسی قرار می گیرد و پس از جمع بندی به مسوولین و تصمیم سازان  مرتبط  از سوی اتاق اصفهان ارایه می شود.

حمیدرضا قلمکاری در دومین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان، سند برنامه ششم توسعه را با نیم نگاهی به سند برنامه  پنجم، نقش و جایگاه اتاق در دوران پسا تحریم، ردیف های بودجه عمومی دولت، ابلاغیه مقام معظم رهبری جهت سند برنامه ششم و ساختار تشکیلاتی و سازمانی نهادهای ذیربط را از عوامل موثر بر فعالیت و ساختار کمیسیون در این دوره برشمرد.

مسوول کمیته آب اتاق اصفهان نیز در این جلسه گفت: کشاورزی یکی از بخش های مهم و ضروری هر اقتصاد است که باید مورد توجه ویژه تصمیم گیران قرار گیرد.

سید رسول رنجبران تامین آب را یکی از مهمترین  چالش های بخش کشاورزی استان اصفهان نام برد و گفت: کمیته آب کمیسیون کشاورزی تلاش می کند که با نگاهی فرابخشی و فرا حوضه ای مساله آب را دنبال کند.

وی تصریح کرد: رودخانه زاینده رود مهمترین شریان حیاتی استان اصفهان است که نقش بسزایی در تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات استراتژیکی مانند گندم و خوراک دام دارد.

رنجبران اظهار امیدواری کرد که بخش کشاورزی استان بتواند الگویی از رشد و توسعه و کار گروهی برای سایر بخش ها باشند.

دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان در این جلسه گفت: ضریب امنیت غذایی کشور ظرف 8 سال گذشته کاهش یافته است.

احمدرضا همتی تصریح کرد: در سال گذشته 7 و نیم میلیارد دلار غلات و دانه های روغنی وارد کشور شده است که چنانچه این روند ادامه داشته باشد با تهدید غذایی روبرو می شویم.

وی خاطر نشان کرد: خشکسالی یکی از دلایل کاهش تولیدات محصولات کشاورزی عنوان می شود اما دلایل دیگری هم وجود دارد و مسولین و بخش خصوصی  باید در این زمینه نگاه ویژه ای داشته باشند.

دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان، کشت برون مرزی را یکی از راهکارهای جبران تولید محصولات کشاورزی در داخل کشور عنوان کرد و گفت: کشورهای آفریقایی و آسیای میانه می توانند زمینه اجرای پروژه مشترک تولید محصولات کشاورزی در خارج از کشور را فراهم کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز