دومین همایش ناشران استان اصفهان برگزار شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۴ - ۱۱:۲۹:۲۳
کد خبر: ۳۳۶۸۰۸
دومین همایش ناشران استان اصفهان برگزار شد
دومین همایش ناشران به منظور تبیین نقش ناشران در برنامه‌های سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان:حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی در دومین همایش ناشران استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهر فعالیت‌های ارزشمند فرهنگی است، گفت: استاندارد مطالعه در داخل کشور پایین تر از سطح جهانی است البته اصفهان در این میان نسبت به کشور وضعیت خوبی داشته اما نسبت به دنیا شرایط خوبی ندارد و ما با آنچه باید باشد فاصله زیادی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: ما اعتقاد داریم اگر فرهنگ کتابخوانی ترویج شود مشکلات عرصه‌های دیگرکاهش پیدا می‌کند می‌کند و راهکار برون رفت از دغدغه‌های فعلی کشور مطالعه است چرا که کتابخوانی به سایر عرصه‌ها نظیر علم و تکنولوژی و اقتصاد نیز کمک می‌کند.

دکتر ارزانی با بیان اینکه ما در اصفهان ١٠ مکتب ثبت شده رسمی داریم، خاطرنشان کرد: اصفهان سابقه بی بدیل چاپ و نشر را داشته و اکنون نیز می‌توانیم به پیشینه و تاریخچه قوی گذشته برگشته و آنچه داشتیم را احیا کنیم چرا که مشتاقان مطالعه در اصفهان نسبت به سایر استان‌ها کم نیستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: در این راستا باید تعاونی و انجمن صنفی ناشران استان اصفهان یک بسته عملیاتی برای برون رفت از وضعیت کنونی که قابلیت اجرا داشته باشند ارائه کرده تا در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود.

وی با اشاره به تشکیل انجمن کتابخانه‌های استان اصفهان اظهار کرد: باید برای ترویج کتاب و کتابخوانی عزم ملی در کشور به وجود آید و با هم برای ترویج این فرهنگ در استان فکر کنیم.

دکتر ارزانی خطاب به ناشران استان اصفهان گفت: ما خادم فرهنگ و شما فعالان این حوزه هستید و این همایش برای ارتقا سطح علمی ناشران انجام شده و به دنبال این هستیم که کتاب و مطبوعات در سبد کالای خانواده‌ها قرار گیرد که این مسئله به مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی مربوط است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: اگر نشر اصفهان جایگاه خود را پیدا کند همه به دنبال چاپ آثار خود در این استان هستند که در این راستا بحث استاندارد سازی مهم بوده چرا که بدون تعارف ما در استاندار سازی ضعیف هستیم و اگر بتوانیم از نظر شکلی کار فاخر تولید کنیم آنگاه کار فاخر محتوایی نیز تولید می‌شود.

نظر شما