در دومین نشست باشگاه تخصصی دفتر توسعه فناوری و سرمایه گذاری اصفهان:

چهار طرح سرمایه گذاری در حوزه صنعت ارایه شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۱۹:۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۳۷۷۳۷
چهار طرح  سرمایه گذاری  در  حوزه صنعت ارایه شد

دومین نشست باشگاه تخصصی دفتر توسعه فناوری و سرمایه گذاری اصفهان (ITPO) با حضور 120 سرمایه گذار  و فعال اقتصادی در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.

علی صفرنورالله، مشاور سرمایه گذاری و رییس دفتر توسعه فناوری و سرمایه گذاری اتاق اصفهان  (ITPO) در ابتدای این نشست گفت: دفتر توسعه سرمایه گذاری اتاق اصفهان با هدف ایجاد ارتباط بین کارآفرینان صاحب ایده و طرح با صاحبان سرمایه در تعامل با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) تشکیل شده است.

وی ایجاد ارتباط بین کارآفرینان صاحبان طرح و ایده و صاحبان سرمایه، مشاوره و راهنمایی در تهیه و تدوین  طرح توجیهی و طرح کسب و کار، شناسایی نخبگان و صاحبان طرح و ایده، ارزیابی امکان سنجی طرح ها از چهار منظر سابقه متقاضی، مطالعات بازار، مطالعات شاخص های مالی و اقتصادی، مطالعات فنی طرح ها، شناسایی و ایجاد هم افزایی بین نهادهای توسعه کارآفرینی استان را از جمله خدمات دفتر توسعه فناوری و سرمایه گذاری اصفهان عنوان کرد.

رییس دفتر توسعه فناوری و سرمایه گذاری اتاق اصفهان (ITPO) با اشاره به اینکه چند مشکل اساسی بر سر ایده های وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه ایده پردازان اصولا از مسایل مالی بازار اطلاع کافی ندارد همچنین آنها در بحث سرمایه گذاری، تولید و تجارت بسیار ضعیف هستند.

صفرنورالله با بیان اینکه اتاق بازرگانی دو سال پیش، تصمیم به ساماندهی ایده ها گرفت، افزود: براین اساس کمیته توسعه فناوری و سرمایه گذاری (ITPO) زیرمجموعه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه کمیته توسعه فناوری و سرمایه گذاری وظایفی را برای خودش تعریف کرده است، گفت: این کمیته در نخستین گام ایده ها را شناسایی کرده همچنین در گام بعدی به ایده پرداز کمک می کند که ایده های خود را پرورش دهند.

رییس دفتر توسعه فناوری و سرمایه گذاری اتاق اصفهان (ITPO) همچنین به تشکیل برخی گروه های تخصصی برای آموزش ایده پردازان اشاره کرد و بیان داشت: این گروه ها با صاحبان ایده مذاکره کردند و با ارایه آموزش های لازم، تعدادی طرح آماده شد.

صفرنورالله با تاکید بر اینکه در بررسی و مطالعات خود متوجه شدیم در سازمان تجارت جهانی (یونیدو) این کار نیز دنبال می شود،تاکید کرد:در این راستا تصمیم برآن شد ITPO با یونیدو ارتباط برقرار کند تا به بازارهای بین المللی متصل شویم.

وی با اشاره به اینکه در راستای این برنامه جلساتی با یونیدو برگزار شد، گفت: ایجاد ارتباط بین کارآفرینان داخلی و سرمایه گذاران بین المللی، معرفی فرصت های سرمایه گذاری بین المللی به سرمایه گذاران داخلی و ممیزی فعالیت های دفتر توسعه فناوری و سرمایه گذاری اصفهان از جمله محورهای تعامل با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) است.

رییس دفتر توسعه فناوری و سرمایه گذاری اتاق اصفهان (ITPO) تاکید کرد: فعالیت های دفتر توسعه فناوری و سرمایه گذاری اصفهان براساس استانداردهای بین المللی سازمان یونیدو به منظور ارزیابی همه جانبه طرح های سرمایه گذاری پیش از ارائه به سرمایه گذار و همراهی سرمایه گذار در گزینش طرح های پیشنهادی سازماندهی می شود.

به گفته صفرنورالله، در این شرایط با تصمیم هیات رئیسه اتاق بازرگانی، کمیته ITPO به عنوان بخش مجزا اجرایی  در نظر گرفته شد و در این راستا آغاز استارتاپ ها در شورای توسعه فناوری و سرمایه گذاری اتاق اصفهان، راه اندازی سیستم های شتاب دهنده و موضوع معرفی طرح ها در این دفتر انجام شد.

وی تاکید کرد: طرح های دانش بنیان و روستایی جزو اولویت های دفتر توسعه فناوری و سرمایه گذاری اصفهان (ITPO) است.

رییس دفتر توسعه فناوری و سرمایه گذاری اتاق اصفهان (ITPO) هدف اصلی این دفتر را راهنمایی ایده پردازان، عملیاتی شدن ایده ها و ایجاد اشتغال در کنار آن عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تعدادی طرح آماده شده که در سایت اتاق بازرگانی قرار می گیرد.

در ادامه این نشست چهار ایده از جمله طرح توسعه و راه اندازی واحد تولید روغن های صنعتی خاص، طرح تولید بیوانرژی (اتانول و برق) از گیاه سورگوم برای جذب، طرح تولید پلی بوتیلن ترفتالات در ایران و طرح تولید کربنات باریم هر کدام به مدت 10 دقیقه به سرمایه گذاران معرفی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز