۳۱سالن ورزشی در استان اصفهان افتتاح می شود

۱۳۹۴/۰۸/۳۰ - ۱۰:۲۰:۴۶
کد خبر: ۳۴۱۶۸۴
۳۱سالن ورزشی در استان اصفهان افتتاح می شود
مسوول تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: در هفته بسیج ۳۱ سالن ورزشی در استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان: به نقل از روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت اصفهان ، سرهنگ علی قاسمی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج گفت: از این تعداد 26 سالن مربوط به صالحین در اختیار تربیت بدنی حوزه های مقاومت بسیج خواهران و برادران و پنج سالن 9 دی نیز در اختیار تربیت بدنی ناحیه ها قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بطور میانگین سالانه احداث 40 تا 50 سالن در دستور کار ما قرار دارد، افزود: استان اصفهان از نظر تعداد سالن هایی که از سازمان ورزش بسیج تحویل گرفته است، دارای عنوان برتر است.

قاسمی با بیان اینکه در مجموع حدود 450 هزار مترمربع سرانه ورزش بسیج استان اصفهان است، گفت: در پنج ساله گذشته 150 هزار مترمربع به سرانه ورزشی بسیج استان اضافه شد.

مسوول تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه روز دوم آذر بطور همزمان در سراسر کشور 500 سالن افتتاح خواهد شد، تصریح کرد:سهم استان از این تعداد 31 سالن است که سالن 9 دی 'درچه' بصورت ویدئو کنفرانس با حضور مسوولان سپاه صاحب الزمان(عج) استان و مسوولان محلی در شهرستان خمینی شهر افتتاح خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه نوع خدمات دهی سالن های ورزشی بسیج بصورت نیمه رایگان است و هیچگونه هزینه اضافی از مردم و بسیجیان گرفته نمی شود، خاطرنشان کرد: این سالن ها توسط هیات مدیره اماکن ورزشی اداره می شود و هیچگونه نگاه درآمدزایی به این آنها وجود ندارد.

وی گفت: طبق برنامه پنج ساله پنجم، بسیج مسوولیت تربیت 17 هزار نفر مربی، مدیر و داور را بر عهده داشت که سهم استان 500 نفر ابلاغ شده بود که تا دو ماه گذشته بطور صددر صد محقق شد.

قاسمی گفت: سالانه حدود 10 هزار نفر در چرخه فعالیت های آموزشی بسیج، آموزش های مقدماتی و تکمیلی رشته شنا و تیراندازی را در مرکز استان فرامی گیرند .

وی با بیان اینکه تاسیس پایگاه های استعدادیابی و استعدادگزینی یکی از برنامه های مهم سازمان ورزش بسیج بود، افزود: 110 پایگاه بسیج باید در سال پنجم، افتتاح می شود.

مسوول تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان گفت: سهم این استان از این 110 پایگاه در کشور پنج پایگاه رسمی تیروکمان، تیراندازی، شنا، واترپلو و وشوست .

وی گفت: بسیج در پنج سال گذشته اقدام به شناسایی و استعدادیابی بازیکنان نخبه کرده و به نتایج دلخواهی نیز دست یافته است.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از ورزشکاران و نخبگان ورزشی استان به تیم های ملی راه پیدا کرده اند.

مسوول تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: توسعه ورزش همگانی جزو دغدغه ها و توصیه های مقام معظم رهبری به متولیان ورزش کشور است.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم قرار بود 30 درصد از جامعه مخاطب سازمان یافته بسیج به ورزش همگانی بپردازند، افزود: با تعدد و تنوع برنامه های ورزش همگانی تاکنون به عدد 400 هزار نفر رسیده ایم.

وی گفت: زمینه کار در بخش ورزش همگانی بسیار زیاد است.

قاسمی اظهار کرد: باید رویکرد متولیان ورزش کشور به موضوع بسیج به عنوان بستر و سازمان مهم و گسترده که در اقشار و صنوف مختلف سازماندهی شده است، تغییر کند.

وی گفت: بسیج می تواند در زمینه توسعه ورزش همگانی نقش خوبی را ایفا کند و وزارت ورزش می توانند با استفاده از ظرفیت بسیج، در بخش های مدیریتی و نیروی انسانی رشد ورزش همگانی را افزایش دهند.

قاسمی گفت: در حال حاضر بسیج استان حدود 600 مکان ورزشی از یکصد متر مربع تا یکهزار و 400 متر مربع را در اختیار دارد و روزانه خدمات خوبی به مردم در زمینه کلاس های آموزشی و برنامه های همگانی ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه در برنامه پنج ساله ششم، بسیج باید در ورزش همگانی تا 60 درصد جامعه مخاطب خود رشد داشته باشد، گفت: بسیج ظرفیت بی نظیری است و در صورتی که تعامل و تدابیر جدی تری اندیشیده شود در کنار شهرداری ها، می تواند کمک قابل توجهی را به توسعه ورزش های همگانی ارائه دهد.

نیروی بسیج مستضعفین پنجم آذر سال 1358 به دستور امام خمینی(ره) تاسیس شد.

از 29 آبان تا پنجم آذر به عنوان 'هفته بسیج' نامگذاری شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز