صلح و اصلاحات با نوسازی خانه ملت در اسفندماه صورت می گیرد

۱۳۹۴/۰۹/۱۵ - ۱۱:۳۸:۱۰
کد خبر: ۳۴۶۸۴۹
صلح و اصلاحات با نوسازی خانه ملت در اسفندماه صورت می گیرد
دکتر پژمان نبی زاده در گفتگو با برنا اصفهان : دولت با مجلسی کار امد به منافع ملی خواهد رسید .

دکتر پژمان نبی زاده در گفتگو با خبر گزاری برنا : دولت تدبیر و امید در عبور از مشکلات موفق ظاهر شده است دولت با وجود مجلسی همراه و منافع ملی محور می توانست موفق تر باشد که  این دوسال از عمر دولت به وقع نپیوست و پیش بینی می کنم مجلس آینده ، مجلسی همراه با دولت خواهد بود و  حامیان دولت در  توسعه و مبارزه با فساد اداری در صدر برنامه خود قرار دهندو با عبور از شعار زدگی ، زمینه را برای مشارکت جوانان درعرصه ی نوسازی ایران ورونق اقتصادی فراهم کرد . دکتر نبی زاده  از اعضای شورای مرکزی سازمان عدالت و ازادی ایران اسلامی در ادامه به سوالات خبرگزاری برنا در اصفهان گفت :

پس از گذشت دو سال از استقرار دولت تدبیر و امید ارزیابی شما از عملکرد دولت چگونه است ؟

به نظرم انتخابات 24 خرداد نقطه عطفی در تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی کشور عزیزمان بود و مطابق با فرمایش رهبری معظم انقلاب ، حماسه سیاسی رقم خورد رئیس جمهوری با درایت ، فهیم ، با تجربه و ریشه دار در نظام سکان قوه مجریه را در دست گرفت . ورود کشور به فاز آرامش و بهبود شرایط از روز انتخابات قابل مشاهده بود . دولت در این دو سال توانسته است کشور را از مخاطرات گوناگون به سمت وضعیت بهتر سوق می دهد . انسجام ملی شکل گرفته در کشور الگوی جدیدی از سیاست ورزی مبتنی بر منافع ملی را شکل داد . فرزندان ایران عزیز در جبهه ی دیپلماسی و با هنرمندی در میدان مذاکره و گفتگو به نیکی از حقوق ملت دفاع کردند . ساختار تحریم های ظالمانه متزلزل گردید . دشمن اصلی این مرز و بوم یعنی اسرائیل در انزوای بی سابقه ای قرار گرفت . در عصر اقتصاد ، دولت توانست علی رغم تحریم ، رشد اقتصادی منفی را به سوی مثبت سوق دهد و تورم را مهار کند . در کل معتقدم دولت در مسیر عبور از نابسامانی ها موفق عمل کرده است. البته شرایط دولت را باید در نظر بگیریم و این که مجلس در موارد گوناگون با دولت همراهی نکرد دولت با وجود  مجلسی قوی تر و با محوریت منافع ملی می توانست موفق تر باشد.

مجلس کنونی را تا چه میزان همراه دولت می دانید ؟

قطعا با وجود مجلسی همراه با دولت تدبیر و امید بهتر می توانست موفق تر عمل کند . آمار ها نشان می دهد سئوال و بازخواست از اعضای کابینه در عمر دو ساله دولت نسبت به کلیه ادوار از رشد به سزایی برخوردار بوده است . به نظرم مجلس آینده مجلسی همراه با دولت خواهد بود الیته نماینده مردم باید با فهم مسائل کلان از مصالح جناحی و شخصی نکند. متاسفانه برخی از نمایندگان بیشتر خود را نماینده نزدیکان خود می دانند تا نماینده مردم . در قانون اساسی ما آمده است که هر نماینده ، نماینده کل ملت است .

اولویت اصلاح طلبان در انتخابات آینده  مجلس را چگونه می دانید ؟

معتقدم اصلاح طلبان هر گاه مسائل ملی را مد نظر داشته اند پیروز شده اند  . اصلاح طلبان باید از حاشیه هایی که جریان رقیب برای آنها تعبیه می کند ، عبور کنند . حامیان دولت باید ائتلاف خود را حفظ کنند . از افراط و البته تفریط فاصله بگیرند اصلاح طلبان باید تعریف خودشان از اصلاح طلبی را برجسته کنند متاسفانه برخی از افراط گرایان نمی خواهند صدای منطق ، میهن دوستی و توسعه خواهی اطلاح طلبان به گوش مردم برسد .

پیشنهاد می کنید شعار اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس چه باشد ؟

اصلاح طلبی یعنی اصلاح امور . یعنی فردایی بهتر از امروز . یعنی نماندن در گذشته ، بلکه بهره گیری از تجربیات برای بهبود اوضاع . در شرایط کنونی به نظرم اصلاح طلبی یعنی پیشبرد منافع ملی و توسعه کشور .

یعنی مبارزه با فساد اداری . و به طور کلی به نظر من شعار سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی یعنی " صلح و اصلاحات با نوسازی خانه ملت " شعار بسیار مناسبی جهت حضور اصلاح طلبان در انتخابات پیشرو است .

مستحضرید که جمعیت جوان کشور با بحران بیکاری مواجه است ، به نظر شما برای حل این معضل چه باید کرد ؟

متاسفانه دولت تدبیر و امید در شرایط مضیق دولت را به دست گرفت . البته دولت به خوبی اولویت ها را شناخت و در مسیر عبور از بحران گام برداشت . حل مشکلات اقتصادی بدون عبور از تحریم ها امکان نداشت . البته هنوز در شرایط رکود تورمی هستیم . در شرایط رکود تورمی نمی توانیم به رشد اقتصادی برسیم و بدون رشد اقتصادی اشتغال زایی سرابی بیش نیست .باید برای وصول به رشد اقتصادی مثبت تلاش کرد به وضوح می بینیم که تیم سیاست خارجی تیم اقتصادی با مدیریت رئیس جمهور محترم چگونه در تلاشند  تا از شرایط تحریم و رکود تورمی عبور کنیم . باید مسیر 24 خرداد را با تمام قوا پیش برد . برای عبور به شرایط بهتر اقتصادی باید به کارشناسان کشور و دانش آنان اعتماد کرد  و از شعار و عوام فریبی امتناع کرد .

نسبت اصلاحات و اعتدال را چگونه می دانید ؟

به نظرم بهتر است اتفاق 24 خرداد سال 92 را محصول خردمندی ملت دانست . اعتدال رویه ی اصلاح طلبی است . اصلاح طلبی غیر اعتدالی ، اصلاح طلبی نیست . من از ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدال گرایان را به تاسی از اقتصاد دان برجسته کشورمان جناب دکتر رنانی ائتلاف خردگرایان می نامم که در شرایط کنونی ، توسعه کشور و عبور از مصائب نتیجه آن ائتلاف و استمرار آن است .

جوانان در این مسیر چه نقشی می توانند داشته باشند ؟

جوانان عزیز باید با تلفیق شور و شعور و آینده بینی خود بتوانند رسالت تاریخی خود را به منصه ی ظهور برسانند . غرور ملی شکل گرفته باید در مسیر بهبود خواهی کانالیزه شود . جوانان باید شرایط به نیکی درک کنند و برای اداره کشور خود را آماده کنند . البته دولت و حاکمیت باید شرایط و زمینه ها را برای حضور همه جانبه ی جوانان فراهم کنند . باید از شعار زدگی پرهیز کرد و زمینه مشارکت جوانان در عرصه نوسازی ایران را در تمام زمینه ها فراهم کرد .

 

نظر شما