افزایش فروش محصولات فولاد مبارکه به ایتالیا

ایتالیا متقاضی خرید بیشتر از فولاد مبارکه سپاهان

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۱۷:۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۹۳۰۵۷
ایتالیا متقاضی خرید بیشتر از فولاد مبارکه سپاهان
بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه و آنتونیو مارچگالیا مدیرعامل شرکت مارچگالیا ایتالیا در زمینه فروش محصولات این شرکت به طرف ایتالیایی تفاهمنامه امضاء کردند.

به گزارش برنا از اصفهان و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، مدیر عامل فولاد مبارکه درحاشیه امضای توافقنامه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با شرکت مارچگالیا (Marcegaglia) ایتالیا با بیان اینکه طبق این توافقنامه فروش محصولات فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان به این شرکت افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: مارچگالیا ایتالیا بزرگترین توزیع کننده فولاد در اروپا است.

بهرام سبحانی افزود:در ازای این توافقنامه حدود 900 هزار تن محصولات فولاد مبارکه به ارزشی بالغ بر  400 میلیون یورو به شرکت مارچگالیا ایتالیا فروخته خواهد شد. این شرکت از گذشته از مجتمع فولاد مبارکه محصول خریداری کرده است و در سفر اخیر هیات ایتالیایی به ایران درخواست افزایش سهمیه خرید خود را از فولاد مبارکه مطرح کرد که در این زمینه توافقنامه افزایش فروش تا سقف ماهانه 80 هزار تن انواع ورق و تا سقف 30 هزار تن اسلب فولاد هرمزگان را به این شرکت امضا شد. پیش از این سهمیه خرید مارچگالیا از فولاد مبارکه ماهانه حدود 60 هزار تن بود اما اکنون بر سر افزایش این سهیمه به توافق رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه مارچگالیا در خطوط پایین دستی دارای نورد سرد، گالوانیزه و قلع اندود است، اظهار داشت : این شرکت ورق نورد گرم را از فولاد مبارکه خریداری و در کارخانه خود به نورد سرد تبدیل می کند و یا در خطوط لوله سازی مورد استفاده می کند و یا به گالوانیزه و رنگی تبدیل کرده و در اروپا توزیع می کند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه همچنین با بیان اینکه فولاد مبارکه صادرات 2 میلیون تن محصول را در سال جاری هدف گذاری کرده است، اضافه کرد: برنامه صادرات سال گذشته 1.5 میلیون تن بود که 20 درصد بالاتر از برنامه و حدود 1.8 میلیون تن صادرات محقق شد. امیدواریم با بهبود شرایط و اجرای برجام و رفع کامل تحریم ها هدف صادرات 2 میلیون تنی امسال نیز محقق شود

سبحانی با اشاره به آخرین وضعیت همکاری فولاد مبارکه با شرکت دانیلی ایتالیا تصریح کرد: فولاد مبارکه برنامه ها و قراردادهای توسعه مختلفی از جمله احداث یک واحد نورد گرم و یک واحد ریخته گری اسلب در حال ساخت دارد.

وی با بیان اینکه پروژه فولاد سپیددشت و توسعه آن نیز در دست اجرا است و توسعه فولاد هرمزگان نیز برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: در این برنامه ها و قراردادها نیز شرکت های مختلفی از جمله شرکت های دانیلی و اس ام اس دماگ به عنوان تامین کنندگان تجهیزات حضور دارند.

در جریان سفر نخست وزیر ایتالیا به ایران، قرارداد تأمین تجهیزات فنی و خدمات به منظور احداث واحد فولادسازی 1.5 میلیون تنی به ارزش 350 میلیون یورو بین شرکت فولاد بوتیای ایرانیان (زیرمجموعه میدکو) و شرکت دانیلی ایتالیا و قرارداد احداث یک نیروگاه برق 450 مگاواتی نیز در استان کرمان به ارزش 237 میلیون یورو بین شرکت فولاد بوتیای ایرانیان و شرکت فاتا ایتالیا به امضا رسید.

همچنین هنگام حضور نخست وزیر ایتالیا و هیأت اقتصادی این کشور در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، تعدادی قراردادهایی بین شرکت های ایرانی و ایتالیایی به امضا رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز