رئیس کمیته جهت یابی استان:

اصفهان میزبان مسابقات کشوری جهت یابی

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۳:۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۹۸۹۱۶
اصفهان میزبان مسابقات کشوری جهت یابی
دومین دوره رقابتهای جهت یابی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در بخش آقایان پنجشنبه و جمعه هفته جاری به میزبانی اصفهان برگزار می شود.
به گزارش برنا از اصفهان رئیس کمیته جهت یابی هیات انجمنهای ورزشی استان اصفهان گفت: این رقابتها با حضور 12 تیم از استانهای کشور در سه بخش برد بلند، سرعت و شهروندی و با حمایت باشگاه مقاومت اصفهان برگزار می شود تا در نهایت برترینها برای مسابقات 2016 قهرمانی آسیا به میزبانی تایوان انتخاب شوند.

ناصر شهریاری افزود: مسابقه 10 هزار متر متر بردبلند روز پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی12 در منطقه جنگل کاری شرق اصفهان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ورزشکاران در مسابقه سرعت شهری به مسافت 2500 متر نیز روز جمعه در حاشیه زاینده رود حد فاصل پل غدیر و پل خواجو به رقابت می پردازند و پس از آن مسابقه آزاد و شهروندی(برای علاقه مندان) در این محل برگزار خواهد شد.

مربی تیم اصفهان خاطرنشان کرد: در دوره نخست این مسابقات در سال 92 به میزبانی سلمانشهر مازندران، تیم خراسان رضوی، فارس و کرمانشاه به ترتیب اول تا سوم شدند و اصفهان به کسب جایگاه ششم بسنده کرد.

شهریاری اضافه کرد: هدف تیم اصفهان در این دوره کسب سکوی قهرمانی خواهد بود.

مسابقه جاری انتخابی تیم ملی مسابقات 2016 تایوان مردادماه تیم ملی جمهوری اسلامی ایران که متشکل از تیم کامل بانوان وآقایان است در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، تیم جهت یابی بانوان اصفهان نیز آبان ماه پارسال در رقابتهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در اصفهان مقام نخست را کسب کرد.

ورزش جهت یابی با قدمت 66 ساله در کشورهای جهان و 20 ساله در ایران توانسته است با جذب علاقه مندان بسیاری در سنین مختلف جایگاه ویژه ای را برای خود کسب کند به طوری که برای گردش کنندگان در طبیعت، کوهنوردان، اتومبیل رانان، اسکی بازان، توریست ها بسیار مفید و راهگشای مسیر آنان هست و در زندگی آن ها به عنوان یک اصل قرار گرفته است.

ورزش با نشاط جهت یابی از ورزش های نوین، سالم و مفرحی است که در آن هیچ گونه تنش های روحی و مشکلات جسمانی وجود نداشته و با حضور در طبیعت می تواند روحیه ورزشکاری و سلامتی جسمانی را برای انسان ها به ارمغان بیاورد.

جهت یابی ورزشی علمی است که فرد با داشتن یک نقشه که تعدادی هدف بر روی آن مشخص است با پیدا کردن مسیرهای مرتبط، اهداف را جست وجو و پیدا می کند.

ورزشکار می تواند از قطب نما در مکان هایی که امکان پیدا کردن اهداف مشکل است استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز