جلسه ی کمیته استانی مقابله با پدیده ی گرد و غباربرگزار شد

اصفهان نیازمندعزم ملی برای غلبه برگردوغبار با منشاء خارج از استان

۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۰۸:۴۲:۱۳
کد خبر: ۴۱۳۷۶۵
اصفهان نیازمندعزم ملی برای غلبه برگردوغبار با منشاء خارج از استان
استاندار اصفهان گفت: پدیده ی گرد و غبار در استان ناشی از دو عامل داخل استانی و خارج استانی است، که مقابله بامنشأ خارج از استانی نیازمند یک اقدام ملی است.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در نهمین جلسه ی کمیته استانی مقابله با پدیده ی گرد و غبار که پیرامون تصویب برنامه جامع مقابله با پدیده گرد و غبار برگزار گردید، اظهارداشت: برای اجرای برنامه های جامع باید همه ی دستگاه ها نسبت به انجام برخی فعالیت ها متعهد شوند.

وی با بیان اینکه پدیده ی گرد و غبار در استان ناشی از دو عامل داخل استانی و خارج استانی است، ادامه داد: برای مقابله بامنشأ خارج از استانی یک اقدام ملی نیازمند است که خارج از برنامه ی جامع مقابله با پدیده گرد و غبار استانی انجام شود.

استاندار اصفهان افزود: ۴ منشأ فعالیت های صنعتی، عمرانی، کشاورزی و منابع طبیعی در ایجاد گردوغبار مشخص شده اند و در برنامه ی جامع مقابله با پدیده گرد و غبار وظایف دستگاه های ذیربط مشخص شده است.می توان گفت این طرح مجموعه ای از تعهدات دستگاه ها می باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح ۵ سال زمان نیاز دارد، خاطرنشان کرد: محدوده ی طرح نیز مشخص شده و برای دستگاه نیز فعالیت ها و پروژه هایی تعریف شده است.

مدیرارشد استان یادآورشد: برنامه ی جامع مقابله با پدیده گرد و غبار با توجه به شرایط و اطلاعات موجود طراحی شدهاست و معتقدیم در مرحله ی دوم باید یک طرح علمی کاملتر تهیه شود که می تواند از تشدید گردوغبار جلوگیری کند و باعث ایجاد هم افزایی بین دستگاه های مربوطه برای مقابله با گردوغبار شود.

در نهمین جلسه ی کمیته استانی مقابله با پدیده ی گرد و غبار که به ریاست استاندار اصفهان تشکیل شد، پس از ارائه گزارش نهایی برنامه جامع مقابله با پدیده گرد و غبار توسط سازمان محیط زیست استان، این طرح درجهت جلوگیری از تشدید گرد و غبار در منطقه اصفهان به تصویب رسید.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز