نقش تعیین کننده فرودگاه شهید بهشتی در توسعه اصفهان

رتبه پنجم اصفهان در صنعت فرودگاهی کشور

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۱:۵۴:۵۳
کد خبر: ۴۱۸۳۴۰
رتبه پنجم اصفهان در صنعت فرودگاهی کشور
استاندار اصفهان گفت:طرح توسعه ی فرودگاه شهید بهشتی برای اصفهان بسیار حائز اهمیت است و فرودگاه اصفهان نقش تعیین کننده ای در توسعه ی کشور و استان دارد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور به همراه مهندس مه آبادی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور و چند تن از مسئولین از قسمت های مختلف فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان بازدید نمودند.

دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: با توجه به در نظر گرفتن گردشگری بعنوان یکی از محورهای توسعه ی اصفهان ، طرح توسعه ی فرودگاه شهید بهشتی برای اصفهان بسیار حائز اهمیت است و باید با جدیت پیگیری شود.

وی در جلسه ای در خصوص برنامه های طرح توسعه این فرودگاه با توجه به نقش تعیین کننده آن در کشور، اظهارداشت: برای توسعه ی اصفهان سه محور اساسی در نظر گرفته شده که یکی از این محور ها گردشگری است.

مدیریت ارشد استان تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان با محدودیت آب و مشکلات زیست محیطی روبروست بنابراین براساس طرح آمایش سرزمین، سه محور فناوری، گردشگری و صنایع دستی و ارتقاء هنر بعنوان محورهای توسعه ی استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری و صنایع دستی اصفهان ، گفت: این استان با دارابودن ۲۰ هزار جاذبه ی میراثی و طبیعی که ۱۷۰۰ اثر آن به ثبت ملی و ۶ اثر نیز به ثبت جهانی رسیده است و همچنین با دارا بودن ۹۶ منطقه ی گردشگری ظرفیت بسیار بالایی را برای گسترش این صنعت دارد.

زرگرپور با بیان اینکه آمار ورود گردشگران در طول سه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، گفت: تعداد گردشگران خارجی سه برابر شده است و براساس برنامه ریزی صورت گرفته باید تعداد گردشگران خارجی تا پایان برنامه ی ششم به یک میلیون نفر و تعداد گردشگران داخلی به ۱۰ میلیون نفر برسد.

 زرگرپور افزود: برای رسیدن به این هدف ۲۰ هتل در استان اصفهان در حال ساخت است و با توجه به اینکه حجم تردد در استان اصفهان افزایش خواهد یافت، پروژه ی قطار سریع السیر اصفهان- تهران نیز مورد توجه قرار گرفته و قراردادهای آن بسته و اجرایی شده و ایجاد دو لاین هوایی نیز با جدیت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه ی فرودگاه برای اصفهان بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد: فرودگاه اصفهان نقش تعیین کننده ای در توسعه ی کشور و استان دارد.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه ۸۰ درصد هیأت های سیاسی که به کشور سفر دارند به اصفهان نیزسفر می کنند و اغلب خواهان ایجاد خط مستقیم هوایی با اصفهان هستند، گفت: باید ظرفیت های این فرودگاه چند برابر شود و مشکلات مربوط به طرح توسعه ی آن  برطرف شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور نیز در این جلسه اظهارداشت: استان اصفهان در سال جاری در مجموع خدمات صنعت فرودگاهی کشور و جابجایی مسافر داخلی و خارجی رتبه ی پنجم را به خود اختصاص داده است.

رحمت اله مه آبادی با اشاره به اینکه در سال جاری فرودگاه شهید بهشتی اصفهان رتبه های سوم را در جابجایی مسافر داخلی و خارجی به دست آورده است، گفت: این فرودگاه در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه فرودگاه های کشور به سرعت در حال رشد است، اضافه کرد: همزمان با رشد آنها باید زیرساخت ها نیز توسعه یابد.

گفتنی است در این جلسه در خصوص برنامه های طرح توسعه این فرودگاه با توجه به نقش تعیین کننده آن در کشور ، بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز