کاهش ضریب امنیت غذایی در کشور

بخش کشاورزی بستر مناسب برای کارآفرینی و اشتغال زایی

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۳:۴۴:۳۱
کد خبر: ۴۱۹۶۹۸
بخش کشاورزی بستر مناسب برای کارآفرینی و اشتغال زایی
دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان گفت: ضریب تولید داخلی امنتی غذا از 92 درصد به 60 درصد رسیده است و بیش از 40 درصد محصولات غذایی از خارج وارد می شود .

به گزارش برنا از اصفهان ،نایب رییس کانون کارآفرینی استان اصفهان در هفتمین جلسه کانون کارآفرینی استان در محل اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به درصد بالای ضایعات محصولات کشاورزی و غذایی در جامعه گفت:کارافرینان با خلق ایده های نو می توانند از میزان ضایعات این بخش بکاهند و زمینه اشتغال زایی برای جوانان ایجاد کنند .

عبدالحسین ساسان افزود:در شرایطی که با کمبود منابع آبی در کشور روبرویم نباید ضایعات این بخش همچنان بالا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان از تشکیل انجمن های ذیل کانون خبر داد و خاطر نشان کرد: تا کنون انجمن های صنعت، کشاورزی، شبکه های مجازی، گردشگری , سرگرمی،توسعه شهری و  اشتغال تشکیل شده است و هر جلسه فعالیت های هر انجمن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها و بروز چالش در تولید محصولات کشاورزی اضافه کرد: بر اساس گفته مسوولین وزارت کشاورزی ضریب تولید داخلی  امنتی غذا  از 92 درصد به 60 درصد رسیده است و بیش از 40 درصد محصولات غذایی از خارج وارد می شود .

 احمدرضا همتی تصریح کرد:ایجاد روحیه کارآفرینی در روستاها می تواند علاوه بر جلوگیری از مهاجرت به شهرها  زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم سازد و همچنین ضریب تولیدات محصولات غذایی را  افزایش دهد .

عضو کانون کارآفرینی استان اصفهان با اشاره به کشت فراسرزمینی اظهار داشت: این نوع کشت فرصتی برای اشتغال زایی کشاورزان استان اصفهان است که با کمبود منابع آبی روبرویند و اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق ایران  با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به دنبال اجرایی شدن این طرح اند .

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز