پذیرش ۶۵ هیات خارجی در استاق بازرگانی اصفهان

رفع مشکلات تامین اجتماعی در دستورکار استان

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۳:۰۹:۳۶
کد خبر: ۴۲۰۷۴۹
رفع مشکلات تامین اجتماعی در دستورکار استان
استاندار اصفهان از سرمایه گذاری یک شرکت ایتالیایی در ساخت بیمارستان 1500 تخت خوابی در اصفهان خبر داد و افزود: این بیمارستان فوق تخصصی با سرمایه گذاری 200 میلیون یورویی ایتالیایی ها در اصفهان احداث می شود .

به گزارش برنا از اصفهان در سی و هفتمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی جهت استفاده از صندوق ضمانت  صادرات  همچنین مشکلات شهرک های صنعتی استان مورد بررسی و گزارشی از اجرایی شدن مصوبات امور تامین اجتماعی ، کار و رفاه اجتماعی در سطح استانی ارایه شد.

به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، استاندار اصفهان در این جلسه با اشاره به افزایش سه برابری حجم هیات های تجاری به اصفهان گفت:بخش خصوصی از فرصت ایجاد شده ناشی از برجام بایستی نهایت بهره برداری  را انجام دهد.

رسول زرگرپور با ابراز رضایت از انعقاد قرارداد انتقال تکنولوژی فولادسازی از آلمان به اصفهان  خاطرنشان کرد :به نتیجه رسیدن رفت و آمد هیات های تجاری مهمترین دستاورد اقتصادی برای استان و کشور است . 

وی از سرمایه گذاری یک شرکت ایتالیایی در ساخت بیمارستان 1500 تخت خوابی در اصفهان خبر داد و افزود: این بیمارستان فوق تخصصی با سرمایه گذاری 200 میلیون یورویی ایتالیایی ها در اصفهان احداث می شود .

وی اضافه کرد: در سفر اخیر وزیر کار ،تعاون و رفاه اجتماعی به اصفهان و در جلسه ای که با حضور بیش از ۶۰ نفر از فعالان اقتصادی برگزار شد مباحث مختلفی با ایشان مطرح گردید که یکی از این مباحث مشکلات کارفرمایان در رابطه با جرایم تامین اجتماعی بود. فعالان اقتصادی حاضر در این جلسه خواهان معافیت هایی در این خصوص بودند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: وزیر کار اعلام کرد که در اولین فرصت این موضوعات در جلسه ی هیات دولت مطرح خواهد شد که خوشبختانه بعد از گذشته یک روز این موضوع مطرح گردید و مصوبه ی آن گرفته و ابلاغ شد و در جلسه ی امروز این مصوبات و درخواست های فعالان اقتصادی برای بخشش جرایم تامین اجتماعی و تسهیلاتی مورد نظر آن ها تشریح شد که خبر خوبی برای فعالان اقتصادی است.

زرگرپور در ادامه با اشاره به اینکه در جلسه ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مصوبات استانی قبلی مورد ارزیابی قرار می گیرد، یادآور شد: مباحث مربوط به تامین اجتماعی یکی از موضوعاتی است که بسیار مورد توجه فعالان اقتصادی است و براساس گزارش اعلام شده بیش از ۸۵ درصد مصوبات استانی که در خصوص تامین اجتماعی بوده است تاکنون اجرایی شده  و پیگیری های لازم برای رفع موانع چند مورد باقی مانده نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه مباحث مربوط به شهرک های صنعتی از امروز در دستور کار قرار گرفته، گفت: کار کارشناسی بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است و در جلسات آینده موضوعات مربوط به شهرک های صنعتی نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.زرگرپور با بیان اینکه استان اصفهان با دارابودن بیش از ۷۶ شهرک صنعتی رتبه ی اول را در کشور دارد، افزود: بیش از ۶۸ شهرک صنعتی استان فعال هستند که بالای ۵۰ درصد صنایع کوچک استان در این شهرک ها قرار گرفته اند و اگر مسایل مربوط به این شهرک ها حل و فصل شود می توان گفت که بخش قابل توجهی از مشکلات صنایع کوچک مستقر در این شهرک ها برطرف خواهد شد

 رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: از ابتدای سال90تا پایان93جمعا94 هیات خارجی را در اتاق اصفهان پذیرش شده این در حالیست که از ابتدای سال94 تا امروز 65 هیات از سوی اتاق اصفهان پذیرش شده است .

سید عبدالوهاب سهل آبادی افزود: پس از برجام کیفیت هیات های خارجی به مراتب بهبود یافته است و برخی از شرکت  مرحله  تنظیم قرارداد با شرکت های اصفهانی را زب می کنند.سهل آبادی خاطر نشان کرد: سطح بالای هیاتهای اعزامی پس از برجام، ترکیب شرکتهای اعزامی پس از برجام از لحاظ زمینه فعالیت و تنوع هیاتهای اعزامی بویژه از کشورهای اروپایی نشان از جایگاه ویژه استان اصفهان در ایجاد و تقویت روابط اقتصادی با ایران ویژه اصفهان  است .سهل آبادی  انعقاد تفاهم نامه های متعدد جهت تسهیل همکاری های دو جانبه بین اتاق بازرگانی  اصفهان و سایر اتاق ها  از جمله تفاهم نامه با اتاق های خرسون، دونتسک، فورزهایم، فوژو، کوانژو، سلیمانیه از دیگر فعالیت های بین المللی اتاق اصفهان برشمرد .

تولایی:احیای روابط اقتصادی با اروپا باعث غفلت از کشورهای همسایه نشود

 «محمود تولایی»رییس اتاق کاشان و عضو شورای گفتگو در این جلسه با اشاره به احیای روابط اقتصادی ایران با کشورهای اروپایی گفت:نباید از ظرفیت اقتصادی و تجاری کشورهای همسایه غافل شد. وی افزود: صادرات به کشور عراق به دلیل بروز موانعی از سوی دولتمردان این کشور به کندی صورت می گیرد و مسوولین وزارت امور خارجه و صنعت ،معدن و تجارت بایستی توجه ویژه ایی به این موضوع داشته باشند. تولایی از ستاد تدابیر اقتصادی دولت خواست که موضوع صادرات  به عراق به سرعت پیگیری کنند.

رجالی:تشریفات زاید صادرات به عراق  افزایش یافته است

«محمدرضا رجالی» عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و عضو شورای گفتگو در این جلسه  از افزایش تشریفات زاید صادرات به عراق از سوی سفارت این کشور خبر داد و گفت: برای هر برگ صادرات به عراق سفارت این کشور 160 دلار هزینه و برای هر کامیون 800 دلار حقوق ورودی دریافت می کنند و این رویه باعث کاهش صادرات محصولات ایرانی به عراق می شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار افزایش خدمات صندوق بیمه صادرات و گارانتی صادرات فعالان اقتصادی به کشورهای هدف شد و گفت:صندوق به جای انتقال ریسک به صادرکننده بهتراست خط اعتباری در بازارهای جدید صادراتی ایجاد کند تا زمینه رشد صادرات را برای کشور ایجاد کند .

همتی:اختیارات کارگزاریهای صندوق ضمانت صادرات در استان ها افزا یش یابد

«احمدرضا همتی»دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان و عضو مدعو شورا در این جلسه خواستار افزایش اختیارات کارگزاری صندوق ضمانت صادرات در استان ها شد و گفت:کارگزاری های صندق در استان  فقط وظیفه تکمیل پرونده و ارسل به تهران دارد و هیچ اختیار دیگری ندارد.

اقارب پرست:30 درصد واحدهای صنعتی کشور در شهرک های صنعتی مستقرند

«محمد اقارب پرست»عضو هیات امنای شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان و عضو مدعو شورا در این جلسه گفت:900 شهرک صنعتی در کشور مشغول فعالیت است که 30 درصد کل واحدهای صنعتی را در خود جای دادند.

وی در ادامه به مشکلات این شهرک ها در استان اشاره کرد و خواستار ارایه آنالیز قیمت تمام شده زمین و تراز مالی شهرک های صنعتی در پایان هر سال به فعالان اقتصادی که سرمایه گذاری نموده و خواهان توسه می باشند،شد .

 آقای قادری مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گزارشی اجرای مصوبات کار و رفاه اجتماعی و  آقای وحید معاون اداره کل تامین اجتمعی گزارش اجرای مصوبات تامین اجتماعی از سال 91 تا 94 را ارایه کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز