نبود بودجه باعث شد

۶۰۰هزار دانش آموز در استان اصفهان بدون برنامه اوقات فراغت

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۵:۴۶:۲۲
کد خبر: ۴۲۰۸۷۴
۶۰۰هزار دانش آموز در استان اصفهان بدون برنامه اوقات فراغت
معاون پرورشی فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه عدم استفاده و بهره برداری مناسب از اوقات فراغت می تواند آسیب زا باشد گفت: برنامه‌ریزی مناسب و اصولی برای استفاده از اوقات فراغت سبب دست‌یابی به موفقیت‌های مختلف می‌شود.

به گزارش برنا از اصفهان محمدجواد احمدی درآیین افتتاحیه طرح پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزان استان اصفهان که در محل کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) اصفهان برگزار گردید؛ اظهار داشت: در طرح اوقات فراغت هیچ‌ گونه اعتباری به ما داده نشده است،  و با وجود امکانات و منابع انسانی گسترده تنها ناظر این میدان هستیم و اگر اعتبارات کافی در این زمینه وجود داشت به جای برنامه ریزی برای اوقات فراغت 200 هزار دانش آموز، برای 800 هزار دانش آموز استان اصفهان برنامه ریزی می کردیم.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در استان اصفهان بیش از 250 هزار دانش‌آموز در هزار و 400 پایگاه اوقات فراغت سطح استان جذب می‌شوند.

معاون پرورشی فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اصفهان با ابراز تاسف از اینکه در جامعه شاهد رشد آسیب های اجتماعی هستیم، اذعان کرد: هیچ میدانی وسیع تر از آموزش و پرورش برای بسط امورات فرهنگی نیست و فقط با شایسته سالاری می توان این قائله را نجات داد.

احمدی تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی های انجام شده مردم بیشترین اعتماد در جامعه را به قشر فرهنگیان و آموزش و پرورش دارند، اما متاسفانه از این فضای مناسب چندان بهره برداری نمی شود.

وی افزود: هر قدر در تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش سرمایه گذاری شود به همان اندازه شاهد پیشرفت کشور خواهیم شد و هر کشوری پیشرفت کرده مشاهده می شود که در آموزش و پرورش سرمایه گذاری خوبی انجام داده و امروز نتیجه آن را می بیند.

رییس اداره فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این آیین گفت: 25 درصد دانش آموزان استان اصفهان در طرح اوقات فراغت شرکت می کنند.

محمد اسماعیل زاده با اشاره به تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت فعال در استان تاکید کرد: یک‌هزار و 400 پایگاه اوقات فراغت در استان اصفهان تشکیل شده است و این پایگاه‌ها در تابستان جاری برای بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان فعال هستند.

وی افزود: در همین راستا کار برنامه ریزی برای اوقات فراغت از اسفندماه سال گذشته آغاز شد، در فروردین ماه بخش‌نامه و در اردیبهشت ماه دستورالعمل کلی را ارسال کردیم تا پایگاه‌های اوقات فراغت آنها را انجام بدهند.

رییس اداره فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شعار امسال طرح اوقات فراغت استان اصفهان را تابستان با نشاط با کسب یک مهارت اعلام کرد و گفت: برنامه هایی در زمینه های مهارتی فنی و حرفه ای، ورزش و تفریح، گردشگری و اردویی، فرهنگی و هنری، بهداشت و محیط زیست و فعالیت های خدماتی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه عدم استفاده و بهره برداری مناسب از اوقات فراغت می تواند آسیب زا باشد تصریح کرد: برنامه‌ریزی مناسب و اصولی برای استفاده از اوقات فراغت سبب دست‌یابی به موفقیت‌های مختلف می‌شود و در کنار این موضوع اگر برنامه‌ریزی در راستای استفاده از اوقات فراغت صورت نگیرد، مشکلاتی در جامعه ایجاد می‌شود.

وی اوقات فراغت را به عنوان بخشی از عمر انسان دانست که انسان‌ها باید از این فرصت در اختیار خود در راستای توانمند‌سازی خود در زمینه‌های مختلف استفاده کنند.

اسماعیل‌زاده با اشاره به پایگاه‌های اوقات فراغت در نظر گرفته شده برای بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در سطح استان تاکید کرد: در تابستان جاری کانون‌های فرهنگی، تربیتی، مدارس قرآنی، دار‌القرآن‌ها، کانون‌های ورزشی و موارد دیگر برای بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه همچنین برنامه‌هایی از جمله اردو‌های طرح هجرت، اردو‌های بنیاد علوی و موارد دیگر در راستای استفاده مطلوب دانش‌آموزان از اوقات فراغت خود در نظر گرفته شده است، افزود: برنامه‌ها آموزش و پرورش برای بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در هفت عرصه مختلف پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره فرهنگی، هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این برنامه‌ها در زمینه‌های مهارتی، ورزشی، گردشگری، فرهنگی، هنری، بهداشت، محیط زیست و موارد دیگر برای استفاده دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است.

 

نظر شما