شهردار اصفهان با هنرمندان سینما و تاتر دیدار کرد

ملموس ماندن میراث فرهنگی اصفهان با کمک سینما و تاتر

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۸:۰۷:۳۴
کد خبر: ۴۲۵۳۱۰
ملموس ماندن میراث فرهنگی اصفهان با کمک سینما و تاتر
شهردار اصفهان گفت: اگر قرار است میراث فرهنگی اصفهان ملموس بماند، سینما و تئاتر می تواند این بار را به دوش بکشد.

به گزارش برنا از اصفهان ، مهدی جمالی نژاد در ضیافت افطاری نشست هنرمندان سینما و تئاتر با شهردار اصفهان اظهار داشت:هنرمندان ریشه های این شهر هستند و من به خود می بالم که خدمتگذار آنها هستم.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان برنامه های بسیاری در حوزه هنری دارد و راهنمایی هنرمندان فانوس راه شهرداری در برنامه ریزی و اجرای این پروژه ها بوده است.

جمالی نژاد حوزه فرهنگ را در گذشته حوزه ای مغفول دانست و افزود : بنا به قولی که داده بودیم پروژه های عمرانی را به پیش بردیم و بنا به قول خود سال 95 را سال فرهنگ نامگذاری کردیم، و امیدواریم بتوانیم به شعار «اصفهان فرهنگ به علاوه 6 و منهای 3» عمل نماییم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: طبق شعار امسال شهرداری توزیع فرهنگ در تمام شهر اصفهان صورت خواهد گرفت  و مانند مویرگ در همه شهر پخش خواهد شد، در تمامی اصفهان مناطق دارای معاونت فرهنگی شدند و این حرکت باعث گردید تا اشاعه فرهنگی در تمام شهر رخ دهد و دیگر معطوف به مراکز شهر نباشد.

وی یادآور شد : جهت حضور حداکثری مردم در عرصه فرهنگ، امکان مشارکت آنها در امور فرهنگی فراهم شد، آوردن فعالیت های فرهنگی هنری از فضاهای بسته به فضاهای باز شهری اقدامی بود که شهرداری بهایی عظیم برای آن پرداخت اما امروز شاهد آن هستیم که کاری ارزشمند بوده است. امروز حوزه فرهنگ شهرداری حوزه ای چابک و پویا است که فعالیت ذاتی با نشاط در آن جایگزین کارهای سخت انفرادی شده است.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: اگر امروز اصفهان یک شهر اسطوره ای است به دلیل فعالیت های هنرمندان این شهر است، این شهر برای نصف جهان بودن نیاز به روایت مداری دارد و بی شک این امر بیش از همه از اصحاب سینما انتظار می رود. اگر قرار است میراث فرهنگی اصفهان ملموس بماند، سینما و تئاتر می تواند این بار را به دوش بکشد. نمی توانیم شهری را تصور کنیم که پروژه های عمرانی آن با سرعت تمام به پیش برود اما صحنه تئاتر و سالن های سینمای آن خالی باشد.

وی اذعان داشت: ما در عرصه های عمرانی ثابت کردیم اهل عمل هستیم، امیدواریم در زمینه فرهنگ هم بتوانیم به شعارهای خود جامه ی عمل بپوشانیم. امیدواریم با حضور پیشکسوتان و هنرمندان بتوانیم فضای با نشاطی برای آینده شهرمان بسازیم.

حسن اکلیلی نیز با تشکر از تمامی همکاری های شهردار اصفهان با هنرمندان اعلام داشت: نگاه کاملا متفاوت شهردار اصفهان به هنر باعث ایجاد محیطی شده است که احساس آرامش به هنرمندان می دهد ، امروز اصفهان به اندازه ای هنرمند سینما دارد که نیازی نمی بیند از پایتخت برای برای سینمای آن تصمیم بگیرند، آنانی که اسکار سینمایی برده اند در کدام شهر پرورش یافته اند.

در این مراسم نیز شهردار اصفهان قول دستگیری از 10 از کار افتاده پیشکوست را داد.

ضیافت افطاری نشست هنرمندان سینما و تئاتر با شهردار اصفهان با حضور جمعی از هنرمندان و معاونین شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز