مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان

ارائه خدمات شایسته به گردشگران در تعطیلات آخر هفته

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۴:۵۵:۲۷
کد خبر: ۴۲۶۲۳۱
ارائه خدمات شایسته به گردشگران در تعطیلات آخر هفته
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: پیش بینی می کنیم در تعطیلات عید فطر با حجم قابل قبولی از ورود گردشگران به اصفهان مواجه شویم .

به گزارش برنا از اصفهان فریدون اله یاری دبیر ستاد هماهنگی خدمات استان در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان اظهار داشت : تلاش داریم تا با ارائه طرح ساماندهی ارتقاء سفر و با برنامه ریزی مناسب، خدمات شایسته ای را به گردشگرانی که دیار نصف جهان را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند ارائه کنیم.

وی تصریح کرد:جهت ارائه خدمات بهینه به گردشگران اداره کل میراث فرهنگی استان چندین طرح را در دستور کار خود قرار داده است که از مهمترین طرح های اداره کل، ارائه مجوز و تسهیلات در جهت حمایت از بخش خصوصی، در زمینه توسعه واحد های اقامتی است . به گونه ای که با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده تا پایان سال جاری انشاالله ظرفیت اقامت استان از 16500 تخت به 20000 تخت افزایش خواهد یافت.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ادامه داد :طرح نظارت تأسیسات گردشگری به صورتی تلفیقی با هماهنگی کارکنان معاونت گردشگری اداره کل و کارکنان اداراتی همچون تعزیرات حکومتی بهداشت محیط، صنعت و معدن و اصناف در تمامی نقاط اصفهان از یک ماه گذشته آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه خواهد یافت.

اله یاری در زمینه ی تدابیر صورت پذیرفته در راستای سفرهای تابستانی گفت: در حوزه اسکان بیش از 94 هتل در استان آماده ی ارائه خدمات اقامتی به گردشگران می باشند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان 373 مدرسه با ظرفیت 3300 کلاس و در قالب 36 پایگاه آماده ارائه خدمات اقامتی به گردشگران می باشند واین در حالیست که از این تعداد 114 مدرسه در شهر اصفهان به گردشگران خدمات اقامتی ارائه خواهند کرد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر اصفهان همچنین به کمپ های موقت اسکان گردشگران نیز اشاره نمود و تصریح کرد: کمپ موقت اسکان گردشگران در باغ فدک اصفهان آماده ی خدمات رسانی به گردشگران است.

 وی همچنین به ایمن سازی راه های استان نیز در طول سفر های تابستانی به ویژه تعطیلات عید فطراشاره داشت و افزود: عملیات حذف نقاط پر تصادف در جاده ها، اصلاح شانه راه های استان، فعال شدن مجدد اکیپ های راهداری، ایجاد ایستگاه های امنیت و سلامت و حتی ایجاد محدودیت تردد در مناطق پر خطر از دیگر فعالیت های کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد سفر اصفهان خواهد بود.

 اله یاری یادآورشد : با عنایت به پیش بینی ورود انبوه گردشگران به اصفهان در ایام تعطیلات عید فطر، تمهیدات لازم در جهت محدودیت تردد وسایل حمل و نقل سنگین در برخی جاده های پر تردد، افزایش اکیپ های امدادی در جاده ها و حتی تفرج گاه های خارج از شهر و همچنین حضور پر رنگ اورژانس در جاده ها و محور های ورودی شهر ها اندیشیده شده است. با این وصف و با اخذ این تدابیر،پرسنل 56 بیمارستان در سطح استان به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به گردشگران تابستانی هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان در پایان تصریح کرد: امسال جهت رفاه حال گردشگرانی که با اتوبوس تردد می نمایند تلاش شده تا با آموزش صحیح رانندگان اتوبوس ها، حذف پذیرایی های کاذب از جمله کیک و آبمیوه در اتوبوس ها و جایگزین شدن میوه به جای آن ها و همچنین آموزش بر خورد مناسب پرسنل ترمینال ها، اوقات مناسبی را برای گردشگران در ایام سفر رقم زنیم و این درحالی است که در راستای حفاظت از حقوق گردشگران اکیپ های نظارت بر عملکرد واحد های صنفی از طریق سازمان صنعت و معدن و تجارت و همچنین اداره تعزیرات حکومتی نظارت ویژه بر واحد های خدمات رسان ارائه خواهند کرد.

به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان،بر اساس پیش بینی های به عمل آمده ستاد سفر تابستانی استان اصفهان  درقالب ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان با 9 کمیته زیر مجموعه ،فعالیت خود را از 15 تیر آغاز و تا پایان تابستان ادامه خواهد داد.

 

 

نظر شما