مدیر پایگاه پژوهشی ابیانه خبر داد:

ابیانه میزبان نشست تخصصی کارشناسان دفتر ثبت جهانی

۱۳۹۵/۰۴/۱۶ - ۰۰:۵۱:۳۹
کد خبر: ۴۲۷۵۴۹
ابیانه میزبان نشست تخصصی کارشناسان دفتر ثبت جهانی
مدیر پایگاه پژوهشی ابیانه خبر از برگزاری نشست تخصصی کارشناسان و کارآموزان دفتر ثبت جهانی کشور به میزبانی شهر تاریخی ابیانه داد.

به گزارش برنا از اصفهان، سید احمد نجیبی مدیر پایگاه پژوهشی ابیانه اظهار داشت: در این نشست که به مدت سه روز در پایگاه میراث فرهنگی ابیانه برگزار می‌شود، کارشناسان دفتر ثبت جهانی روند آماده سازی پایگاه، بافت روستا و تکمیل پرونده ثبت جهانی ابیانه را بررسی می‌کنند و کارآموزان را در جریان این روند قرار می‌دهند.

وی ادامه داد:کارشناسان و کارآموزان دفتر ثبت جهانی کشور برای برگزاری یک نشست تخصصی با موضوع آخرین رویکردها و دستاوردها در تهیه پرونده ثبت جهانی در ابیانه گرد هم آمدند.

مدیر پایگاه پژوهشی ابیانه افزود: در نخستین نشست به معرفی منظر فرهنگی ابیانه و ویژگی‌های طبیعی و تاریخی آن اشاره شد و به سؤالات حاضران در این زمینه پاسخ داد.

الهام نیکوگفتار کارشناس دفتر ثبت جهانی، فصل‌های مختلف محتوای پرونده ثبت جهانی را معرفی کرد و به بیان دغدغه‌های کارشناسان ارزیابی یونسکو در ارتباط با هر کدام از این فصل‌ها پرداخت.

همچنین حمید بینایی مسئول فنی دفتر ثبت جهانی درباره حساسیت‌های فنی در هرکدام از بخش‌های پرونده ثبت خصوصاً تعیین عرصه و حریم بر اساس ویژگی‌های مورد نظر ارزیابان یونسکو ارائه کرد.

در این جلسه بر لزوم استانداردسازی روند ثبت جهانی از ابتدای امر و آماده سازی همزمان پایگاه، محوطه و پرونده تأکید شد.

حاضران در این نشست از بافت تاریخی ابیانه و بناهای شاخص آن بازدید کردند و پس از آن تا زیارتگاه تاریخی هینزا پیاده روی کردند.

فصل‌های مختلف اطلاعات پرونده ثبت جهانی ابیانه در قالب گروه‌های مختلف در بازدید های میدانی مورد بررسی و ارزیابی  قرار می‌گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز