کارگران بیشترین مخاطب تامین اجتماعی

۶۰درصدجمعیت استان اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۲:۲۷:۵۸
کد خبر: ۴۳۰۸۳۹
۶۰درصدجمعیت استان اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی
استاندار اصفهان در جریان بازدید از بیمارستان شریعتی و غرضی گفت:استان اصفهان استانی،ویژه است و حدود یک میلیون نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که با خانواده های آنان حدود ۶۰ درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص می دهند.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جریان بازدید از بیمارستان دکتر غرضی، با اشاره به آغاز هفته ی تأمین اجتماعی در کشور، اظهارداشت: تامین اجتماعی دو بخش مختلف و مجزا دارد که بخشی مربوط به اقدامات اداری ومستمری است که خوشبختانه در هفته های گذشته اخباری خوبی در خصوص جرائم بیمه ی کارفرمایان و تسهیلات برای جامعه ی تامین اجتماعی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امروز فرصتی ایجاد شد که از مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی بازدید کنیم، ادامه داد: استان اصفهان استانی،ویژه است و حدود یک میلیون نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که با خانواده های آنان حدود ۶۰ درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص می دهند.

مدیریت ارشد استان افزود: برهمین اساس مقوله ی درمان و بهداشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در بخش تأمین اجتماعی نیز با توجه به اینکه مخاطبین را بیشتر قشر کارگر تشکیل می دهد اهمیت بیشتری می یابد.

وی با بیان اینکه دراین بخش چند اتفاق مهم در حال وقوع است، خاطرنشان کرد: بیمارستان های قدیمی تأمین اجتماعی از جمله بیمارستان شریعتی و همچنین بیمارستان غرضی هتلینگ بسیار خوبی را اجرا می کنند و فضای مطلوبی را برای بیماران و همراهان آنان ایجاد کرده اند.

رسول زرگرپور افزود: در این بخش اعتبارات قابل توجهی هزینه می شود و تا زمانی که در تمامی بخش های این بیمارستانها هتلینگ اجرا شود ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بخش ها و دستگاه های فوق تخصصی جدیدی در این بیمارستان ها ایجاد شده است، گفت: این امر نشان می دهد که بخش بهداشت و درمان چه در بخش دولتی و چه در بخش تأمین اجتماعی به دنبال ارتقای کیفی هم از لحاظ پزشکی و هم از لحاظ تجهیزاتی است.

استانداراصفهان با اشاره به اینکه در بخش درمان تأمین اجتماعی باید ظرفیت های فیزیکی ارتقا یابد، گفت: بیمارستان میلاد که بیش از ۷۰ ماه با مشکل مواجه شده بود، مشکلات آن برطرف شده است و طی دو هفته ی آینده کلنگ آن به زمین زده خواهد شد و با توجه به ظرفیت هزار تخت خوابی آن می تواند ظرفیت فیزیکی استان را افزایش دهد و بخشی از کمبودها را جبران کند.

مدیرارشد استان با بیان اینکه در صحبت با بیماران رضایت نسبی خوبی از امکانات مشاهده شد، گفت: از همه ی همکارانی که در بخش تأمین اجتماعی، درمان و ... فعالیت می کنند تشکر می کنم.

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان زرگرپور از بخشهای مختلف بیمارستان دکتر غرضی از جمله ساخت محوطه سازی برای کودکان ، درمانگاه در حال ساخت ، ساخت آشپزخانه ، بایگانی مدارک پزشکی و اکسیژن ساز بازدید نمود و ضمن افتتاح سالن انتظار و بخش جراحی در جریان ساخت هتلینگ و محوطه سازی این بیمارستان قرار گرفت.

 

نظر شما