مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان

توسعه گردشگری با ارتقاء کیفیت خدمات گردشگری

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۱۵:۲۷:۰۷
کد خبر: ۴۳۲۹۰۴
توسعه گردشگری با ارتقاء کیفیت خدمات گردشگری
کنفرانس بین المللی کیفیت خدمات در مهمان نوازی و گردشگردی با همکاری اتاق بازرگانی، شهرداری اصفهان، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و با حضور متخصصان داخلی و خارجی در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش برنا از اصفهان ، کنفرانس بین المللی کیفیت خدمات در مهمان نوازی و گردشگردی با حضور متخصصان داخلی و خارجی در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«فریدون الهیاری»مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در آیین افتتاحیه این کنفرانس گفت:ثبت جهانی 11 قنات کشور در اجلاس اخیر یونسکو گام دیگر در معرفی جاذبه های گردشگری ایران به ویژه استان اصفهان است .

 وی با اعلام اینکه از 11 قنات ثبت شده  3 قنات به استان اصفهان تعلق دارد،گفت:تعداد آثار ثبت شده استان اصفهان در یونسکو به 7 اثر رسید و امیدواریم پذیرای گردشگران خارجی بیشتری نسبت به سال های  گذشته باشیم.

وی سهم استان اصفهان را در تولید صنایع دستی کشور را قابل توجه دانست و گفت:اصفهان به عنوان کانون هنر ایران می تواند زمینه جذب گردشگران فرهنگی را فراهم کند.

الهیاری مهمان نوازی را جزو مهم ترین اصل فرهنگی مردم ایران برشمرد و گفت:این کنفرانس تلاش می کند که مهمان نوازی را به عنوان یک فرم و قالب در صنعت گردشگری ایرانی معرفی کند .

شهردار اصفهان :مهمان نوازی میراث فرهنگی ناملموس ایرانیان است

«مهدی جالی نژاد» شهردار اصفهان در این کنفرانس گفت: این کنفرانس ها می تواند زمینه تبادل نظر و تجربیات کشورهای پیشرفته با ایران که از قدیم مهد میهمان نوازی بوده است را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در عرصه گردشگری سلسله اقدامات خوبی در اصفهان آغاز شده، به طوری که محور توسعه اصفهان در برنامه ششم گردشگری، هنر و دانش است که برای رسیدن به این موضوع باید عزم جدی داشت.

شهردار اصفهان با تاکید بر این که باید مطالب ارایه شده در این همایش ها عملیاتی شوند، خاطرنشان ساخت: ایرانیان به ویژه اصفهانی ها از قدیم به میهمان نوازی معروف بوده اند و باید با پررنگ تر کردن این میراث ارزشمند فرهنگی در زمینه جذب گردشگر تلاش نماییم.

جمالی نژاد با اشاره به این که گردشگری شاخه های متعددی دارد اضافه کرد: یکی از راه کارهای جذب گردشگر معرفی مقصد به صورت مجازی است و گردشگرانی که می خواهند اصفهان را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند باید بتوانند به صورت مجازی از ارزش های توریستی این شهر مطلع شوند.

وی با اشاره به این که سالیان زیادی مساله گردشگری در محور توسعه شهر جایگاهی نداشته است، به موضوع زیرساخت ها اشاره کرد و افزود: باید زیرساخت ها در این زمینه توسعه یابد تا بتوانیم پذیرای توریست بیشتری باشیم.

جمالی نژاد ادامه داد: ایران در شرایط کنونی جزیره امن خاورمیانه است و باید از این مساله نهایت استفاده را در جذب گردشگر ببریم، به طوری که در گام اول تجربه بومی را با دانش گردشگری تلفیق کنیم و در گام های بعدی زیرساخت ها را توسعه ببخشیم.

شهردار اصفهان همچنین گفت: این شهرداری برای اجرای پروژه های زیرساختی خود با سرمایه گذاران وارد مذاکره شده تا به صورت مشارکتی این پروژه ها را پیش ببرد.

وی افزود: شهرک سلامت با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی و حضور پزشکان مجرب و نامی دنیا می تواند به قطب گردشگر درمانی در خاورمیانه مبدل گردد، مجموعه "قلب شهر" توانسته گردشگر زیادی را جذب نماید و حالا آکواریوم ناژوان و در آینده دلفیناریوم (آبزی خانه) که با سرمایه گذار خارجی احداث می شود، زمینه جذب گردشگر را فراهم می سازد.

جمالی نژاد به موضوع خواهر خوانده ها نیز اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت خواهرخوانده ها در توسعه دیپلماسی فرهنگی و گردشگری به شکل بهتری استفاده کنیم.

فولادگر: مجلس آماده نظارت بر اجرای قوانین حمایتی از بخش گردشگری است

«حمید رضا فولادگر» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  در این کنفرانس  با اشاره به ماده 31 قانون رفع موانع تولید که طی آن معافیت 5 ساله برای فعالیت های بخش گردشگری  در نظرگرفت ،افزود:بر اساس ماده 75 این قانون به وزیر اقتصاد اختیار مقررات زدایی از  مجوزهای مانع توسعه صنعت گردشگری ارایه شده است .

وی تشکیل پنجره واحد در حوزه گردشگری را از دیگر تاکیدهای مجلس شورای اسلامی در قانون های بهبود مستمر محیط کسب و کار و رفع موانع تولید برشمرد و گفت:مجلس آماده نظارت بر اجرای قوانین حمایتی از بخش گردشگری است.  

رناسی :مهمان نوازی از صفات برجسته ایرانیان در صنعت گردشگری است

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این کنفرانس گفت:مهمان نوازی از صفات ،مردم اصفهان برشمرد و گفت: امروز مهمان نوازی نسبت به گذشته در جهان مفهوم دیگری داشته و ما نیز باید با به روز شدن ،کیفیت و توجه به معنویت ،نسبت به ارایه خدمات گردشگری اقدام کنیم .

طرفه:برای توسعه گردشگری باید تقویت بخش خصوصی  مورد توجه قرار گیرد

«محمد علی طرفه»معاون امور عمرانی استاندار اصفهان نیز دراین کنفرانس با  اشاره به اینکه صنعت گردشگری بر دو موولفه ساختاری و فیزیکی و نرم افزاری استوار است افزود: با توجه به شرایط و برنامه های چشم انداز ،توسعه و آمایش پیش بینی شده تعداد گردشگران استان در ساا افق 1400 در استان به 2 میلیون گردشگر خارجی برسد مکه البته این امر نیازمند توسعه زیرساخت هاست .

پسته خاطر نشان کرد:امیدواریم تا پایان سال جاری ظرفیت فعلی اقامتی از 16 هزار و 500 به 20 هزار اتاق رسیده و تاپایان برنامه ششم این میزان به 80 هزار مکان  اقامتی برسد .

وی ارتقا نیروی انسانی ،آموزش در بعد گردشگری  از دیگر اقداماتی است که انجام می شود و امیدواریم که در این کنفرانس دو روزه شاهد فراهم آوردن زمینه های علمی و ارتقا آموزش و روند کیفی خدمات گردشگری باشیم .

وی بر فعالیت جدی بخش خصوصی در گردشگری استان تاکید کرد و گفت:برای توسعه گردشگری باید تقویت بخش خصوصی  مورد توجه قرار گیرد .

پروفسور جعفری :افزایش کیفیت خدمات گردشگری هدف کنفرانس است

پروفسور جعفر جعفری دبیر این کنفرانس طی سخنانی گفت:تعداد 90 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده که 45 مقاله به صورت  فارسی و انگلیسی پذیرفته شده است .

وی افزود:در این کنفرانس 8 سخنرانی خارجی از متخصصین و کارشناسان زبده گردشگری از کشورهای  آمریکا ،اسپانیا،ایتالیا،آلمان ،انگلستان و آذربایجان  به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی افزود:250 دانشجوی داخلی و 23 دانشجو خارجی گردشگری دراین کنفرانس شرکت دارند.

جعفری از برگزاری 4 کارگاه و پانل تخصصی با حضور مهمانان داخلی و خارجی خبر داد و گفت:هدف از برگزاری این کنفرانس افزایش کیفیت خدمات گردشگری با تجربه میراث ایرانی و همچنین استاندارد سازی خدمات هتل ها و مراکز گردشگری است .

دراین کنفرانس پیام سازمان جهانی گردشگری توسط دکتر لی هو قرائت شد.

گفتنی است  کنفرانس بین المللی کیفیت خدمات در مهمان نوازی و گردشگری طی روز های 26 و 27 تیر در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برپاشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز