راه توسعه گردشگری مشخص شد

اتحاد درگردشگری و شهروندان مهمان نواز

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۳:۳۵:۳۰
کد خبر: ۴۳۳۳۹۷
اتحاد درگردشگری و شهروندان مهمان نواز
دبیر علمی همایش کیفیت خدمات در گردشگری و مهمان نوازی در مراسم اختتامیه این همایش گفت: باید در گردشگری همه متحد باشد، میهمان نوازی تنها در هتل ها نیست، شهروندان باید میهمان نواز باشند.

به گزارش برنا از اصفهان پروفسور جعفر جعفری در مراسم اختتامیه این همایش ضمن تشکر از میزبانان افزود: اتفاقی که در اتاق بازرگانی اصفهان افتاد در منطقه استان اصفهان بازتاب داشت و تاثیرش را در دیگر نقاط کشور گذاشت و علت آن همکاری از طرف میراث و فعالان عرصه گردشگری بود. بدون همکاری گروهی که از آنها یاد می شود برگزاری این برنامه مقدور نبود.

وی ادامه داد: بیش از 300 نفر از این کنفرانس بهره بردند و افرادی حتی از خارج از ایران کمک مالی به ما کردند تا ما بتوانیم این برنامه را اجرا کنیم، تشکر زیادی از از میهمانان می کنیم که در برنامه های خود جایی برای ما خالی کردند.

مدرس گردشگری ایران بیان داشت: در ژانویه سال پیش در همین مکان کنفرانسی در مورد برند گردشگری برگزار شد و آقای نجفی در این زمینه فعالیت زیادی کرد. نتیجه ای که بعد از کنفراس در مورد برندینگ حاصل شد، فرصت های زیادی برای ما بوجود آورد. همه در آن کنفرانس بر این عقیده بودند که می توانیم ایران را با نام پارس معرفی کنیم و بار منفی نام ایران را از بین ببریم، و  نتیجه آن این بود که در حکومت اسم ایران و در توریست پرشیا باشد، مانند نام هلند و ندرلند که توریست ها به نام هلند این کشور را می شناسند.

وی خاطرنشان کرد: آینده سازان خوبی در این جلسه نشسته اند، باید در گردشگری همه متحد باشد، میهمان نواری تنها در هتل ها نیست، شهروندان باید میهمان نواز باشند، ما برای مردمی که توریست را حمایت می کنند چه می کنیم؟ در ازای این مسئولیت و خنده آنها چه می کنیم؟ گردشگری یک داد و ستد میان میزبان و یک میهمان است. ما باید شهروندان را خوشحال کنیم. ما باید در جواب این پرسش که در اصفهان برای یک توریسم چه می کنیم؟ پاسخگو باشیم. امیدواریم بذری که در این همایش کاشتیم در آینده برداشت شود.

جعفری تصریح کرد: وقت آن است که از طریق توریسم وارد میزبانی جهانی شویم، وقت آن است که عاشق فرهنگ و میراث خود شویم و تمام جهان با تاریخ ایران آشنا شوند، اگر تصویر واقعی ایران دوست ایران و امن و امان باشد توریست به ایران می آید. از طریق توریسم همبستگی بین ملت ها بوجود می آید و اکنون زمان دوستی هاست.

در انتهای مراسم از طرف وزیر علوم تحقیقات و فناوری از پروفسور جعفری تقدیر شد و شهردار اصفهان لوح تقدیری به رسم تشکر به وی تقدیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز