روزی برای پاسداشت بخشی از جامعه

خبرنگار، حق را بگواگرچه تلخ باشد

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۱۲:۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۴۲۶۹۵
خبرنگار، حق را بگواگرچه تلخ باشد
خبرنگار در جامعه امروز ما چه جایگاهی دارد؟کارش چیست ؟کاه را کوه می کند یا کوه را کاه؟آیا اندازه واقعه را به اندازه وقوعش منتقل می کند؟

  به گزارش برنا از اصفهان ،مرداد هر سال سالگرد از دست رفتن پدر سینا صارمی فقط نیست بلکه گرامیداشت یک هنر یا شغل یا عشقی است که عده ایی از جامعه آن را می پذیرند .شغلی که یا باید عاشق بود یا دیوانه .این روز ،.روزی برای پاسداشت بخشی از جامعه که وظیفه ایی پیامبرگونه در جامعه دارند.وظیفه ایی که برای آن بهایی بسیار می پردازند از عمرشان گرفته تا جان و از دست دادن فرصت های بهتر زندگی. خبرنگار در جامعه امروز ما چه جایگاهی دارد؟کارش چیست ؟کاه را کوه می کند یا کوه را کاه؟آیا اندازه واقعه را به اندازه وقوعش منتقل می کند؟آیا برای گفتن حقیقت خط قرمز دارد یا مانند بی ترمزها گاز می دهد تا به دره سقوط کند؟خبرنگار ،خطرنگار است یا کبریتی بی خطر ؟جامعه امروز کدام را می پسند خبرنگار که قلمش برای حق باشد یا برای زر،زور و تزویر؟این جامعه است که انتخاب می کند که خبرنگار می خواهد.

اما خبرنگار یک سلاح مقدس در دست دارد .زیرا  خدا در سوره قلم به آن قسم می خورد: ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ. .سوگند به قلم و آنچه مى نویسند.پس قلم در نزد خداوند مقدس است نه برای اینکه یک شی است بلکه برای آنچه می نویسد.پیامبر اعظم (ع) در حدیتی می فرماید( قُلِ الْحَقَّ وَإِنْ کَانَ مُرًّا) "حق را بگو اگر چه تلخ باشد و یا در جای دیگر می فرماید حق را بگو اگر چه به ضررت باشد. » «قُلِ الْحَقَّ وَ لَوْ عَلَى نَفْسِکَ».

سووالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا یک خبرنگار در جامعه اسلامی  می تواند به این گفته پیامبر دین اش  عمل کند؟ آیا حق گویی و مقابله با دروغ گویی در این جامعه نهادینه شده است ؟خبرنگار در این مجال چه باید انجام دهد ؟در جامعه ایی که برای چند موی یک زن عده ایی(تاکید می کنم عده ایی) گریبان چاک می کنند و کفن می پوشند و فریاد یا محمدا سر می دهند و خواستار اجرای حکم شرعی اند زیرا حجاب را حکم شرعی می دانند ولی حق گفتن را ... شاید می دانند من نمی دانم !آیا تاکنون برای حق گفتن کسی کفن پوشیده ؟آیا برای حمایت از حق گویان کسی راهپیمایی کرده یا حداقل بیانیه صادر کرده ؟

خدای بزرگ یک جای دیگر قرآنش چه زیبا می گوید :

یا ایها الذین امنوا کونوا قوامین بالقسط شهداء لله ولو علی انفسکم اوالوالدین والاقربین.. ای کسانی که ایمان آورده اید کاملا قیام به عدالت کنید,برای خدا گواهی دهیداگر چه به زیان خود شما یا پدر ومادر یا نزدیکان شما بوده باشد.سوره نساء آیه 135

مومن واقعی کسی است که در برابر حق وعدالت,هیچگونه ملاحظه ای نداشته باشدوحتی منافع خویش وبستگان خویش رابه خاطر اجرای آن نا دیده بگیرد.چقدر این آیه های سنگین است شانه های من دیگر تحمل ندارد.......

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز