درسال۴۰۰۰موتورسیکلت در کشور تولید می شود

تولید موتور برقی در اصفهان

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۱۴:۳۷:۳۴
کد خبر: ۴۴۳۷۱۷
تولید موتور برقی در اصفهان
پروژه ی فاز دوم شرکت یکتازسیکلت کویر با مشارکت سرمایه گذار خارجی در راستای تولید موتورسیکلت برقی، با مشارکت ۶۵ درصدی سرمایه گذار خارجی با حضور استاندار اصفهان و دکتر علی یزدانی کلنگ زنی شد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در مراسم کلنگ زنی پروژه ی فاز دوم شرکت یکتازسیکلت کویر و بازدید از فاز اول پروژه کارخانجات کویر موتور که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، اظهارداشت: ۱۰ درصد از صنایع بزرگ کشور و ۹ هزار واحد صنعتی در استان اصفهان وجود دارد و بعبارتی استان اصفهان یک استان کاملا صنعتی و قطب صنعت کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد کارگران کشور در اصفهان مشغول فعالیت هستند، افزود: بسیاری از کارخانجات پتروشیمی و پالایشگاه ها، فولاد و ... در استان اصفهان مستقر هستند و عملکرد ملی دارند و ۲۵ درصد فراورده های نفتی، ۷۰ درصد فولاد،۵۰ درصد مصالح ساختمانی و ۶۰ درصد مصنوعات طلای کشور در استان اصفهان تولید می شود.

مدیریت ارشد استان با بیان اینکه اصفهان بیشترین تعداد شهرک های صنعتی فعال را در کشور دارد، گفت: با توجه به وجود نیروی کار متخصص سرمایه گذاری در این استان توجیه اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه در استان با چندچالش بزرگ روبرو هستیم، تصریح کرد: مسائل زیست محیطی یکی از مهمترین چالش ها است و با تدوین و اجرای برنامه ی جامع کاهش آلودگی هوا، توانستیم بخشی از آلودگی ها را کاهش دهیم.

رسول زرگرپور یکی از سیاست های استان در بخش زیست محیطی را استفاده از موتورهای برقی عنوان کرد و افزود: براساس برنامه، شهرداری اصفهان برای ارائه ی یارانه و تسهیلات برای تولید موتور سیکلت برقی اعلام آمادگی نموده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز با احداث این کارخانه، سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی خوبی صورت گرفته است، گفت: ایجاد اشتغال در کنار سرمایه گذاری برای مدیریت استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با افتتاح این مجتمع ۱۵۰۰ اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه براساس اعلام سرمایه گذاران ، این کارخانه در دهه ی فجر افتتاح می شود، اضافه کرد: نوع محصول تولیدی با توجه به حل مشکلات زیست محیطی و سازگار با محیط زیست و همچنین جذب سرمایه گذار خارجی در احداث این کارخانه از ویژگی های شاخص و مزیت های این مجتمع تولیدی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این آیین ضمن حمایت از کارآفرینان، اظهارداشت: سالانه ۴۰۰ هزار موتورسیکلت در کشور تولید می شود که بخشی از آن به کشورهای دیگر صادر می شود.

وی افزود: مشارکت این شرکت با شرکت های خارجی در راستای سیاستهای دولت و در چارچوب اقتصاد مقاومتی است که در قالب سرمایه گذاری مشترک ایجاد شده است و باعث ایجاد رونق اقتصادی در کشور خواهد شد.

یزدانی با بیان اینکه نگاه صادراتی یکی از سیاست های راهبردی در دولت است، گفت: این سرمایه گذاری با همت بخش خصوصی است و مطمئن هستیم این واحد تولیدی به عنوان واحد تولیدی برتر ، تا پایان سال انتخاب شود.

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان فاز دوم پروژه ی شرکت یکتاز سیکلت با مشارکت بخش خصوصی و ۶۵ درصدی سرمایه گذار خارجی احداث خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز