آمار مراجعه به معاینه فنی رضایت بخش نیست

جریمه۵۰۰هزار ریالی برای عدم رجوع به معاینات فنی

۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۱۵:۲۸:۳۹
کد خبر: ۴۴۷۱۸۰
جریمه۵۰۰هزار ریالی برای عدم رجوع به معاینات فنی
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت:ا توجه به آمارهای صورت گرفته، مردم نسبت به سالهای گذشته مراجعه بیشتری به معاینات فنی خودرو داشته اند که باز هم این رقم رضایتمند نیست .

به گزارش  ، دبیر ستادهای معاینه فنی کلانشهرهای کشور در نشست مدیران ستادهای مراکز معاینه فنی خودرو کلان شهرهای کشور گفت :این نشست قدرت فوق العاده زیادی دارد چرا که مدیران ستاد معاینه فنی 15 کلان شهر کشور حضور دارند و امیدوارم قدرت منسجم این افراد باعث پیگیری امور شود .

سید نواب حسینی منش بیان داشت: با توجه به آمار سال 94، در کشور ایران بیش از 17 میلیون خودرو سبک وجود دارد که 10 میلیون خودرو بالای 5 سال و 7 میلیون آن نیز زیر 5 سال عمر دارد و از این آمار تنها 4 میلیون خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه نموده اند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان اعلام کرد: بیشترین جعل، در بحث صدور برگه معاینات فنی است.

سرهنگ ابوالفضل چلمقانی در ادامه این نشست گفت: با توجه به آمارهای صورت گرفته، مردم نسبت به سالهای گذشته مراجعه بیشتری به معاینات فنی خودرو داشته اند که باز هم این رقم رضایتمند نیست و باید با ایجاد فرهنگ سازی، در جهت همگانی تر شدن این مهم اقدام نماییم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با افزایش جرائم، جریمه عدم رجوع به معاینات فنی نیز 500 هزار ریال شده است تا رانندگان بیشتری خود را موظف به انجام این کار بدانند.

وی با بیان اینکه "قرار دادن کاهش تصادفات با ایمنی خودرو" باید هدف واحد همگان باشد ادامه داد: با کاهش یک درصدی تلفات و تصادفات می توان یک جامعه را زنده نگهداشت.

چلمقانی تصریح کرد: آمار برخورد و اعمال قانون و همچنین فک پلاک خودروهای دودزا بیش از صددرصد شده است که این خود جای امیدواری دارد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین جعل در بحث صدرو برگه معاینات فنی صورت می گیرد افزود: باید جلوی این گونه جعل ها گرفته شود تا بتوان خدمات بهتر و مطمئن تری به رانندگان و همشهریان ارائه داد.

به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان،در ادامه این نشست تخصصی، مدیران ستاد مراکز معاینه فنی کلان شهرهای کشور اهداف این نشست را دنبال کردند تا برای جذب بیشتر مردم به این مراکز به بررسی راهکارهای شفاف برسند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز