تسهیل راه ورود صنایع دستی ایران به اروپا

به دنبال سهم صنایع دستی ایران از بازار جهانی هستیم

۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۱۰:۴۶:۱۹
کد خبر: ۴۶۲۶۲۰
به دنبال سهم صنایع دستی ایران از بازار جهانی هستیم
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت:برگزاری مجمع عمومی، نسشت های قاره ای، کارگاه های علمی و همچنین برپایی بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی ایرانی همگی نشان از وقوع یک رخداد بزرگ فرهنگی در کل کشور بود که اصفهان آنرا میزبانی کرد.

به گزارش برنا از اصفهان بهمن نامور مطلق در نشست خبری هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی اظهار داشت: برگزاری هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان براساس برآوردهای موجود بزرگترین اجلاس در تاریخ پنجاه ساله تأسیس این اجلاس بین المللی بوده است .

وی افزود: بدون شک کار اصلی پس اتمام این اجلاس تازه شروع شده و ما هم اکنون در ابتدای راه بزرگی هستم، زیرا همگی با همکاری بخش دولتی و خصوصی باید دست در دست هم بدهیم تا دستاوردهای این اجلاس در کمیت و کیفیت صنایع دستی ایرانی ملموس باشد.

معاون صنایع دستی کشور دربارۀ چگونگی برگزاری این اجلاس تأکید کرد: بی ترید بزرگترین رخداد فرهنگی و هنرهای ایرانی با برگزاری این اجلاس در کشورمان شکل گرفت و برآوردهای کارشناسان مؤید این نکته است، که هجدهمین اجلاس بزرگترین اجلاس در تاریخ شکل گیری شورای جهانی صنایع دستی بود.

وی درهمین راستا تأکید کرد: برگزاری مجمع عمومی، نسشت های قاره ای، کارگاه های علمی و همچنین برپایی بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی ایرانی همگی نشان از وقوع یک رخداد بزرگ فرهنگی در کل کشور بود که اصفهان آنرا میزبانی می کرد، با این وصف امروز مفتخریم که اعلام کنیم از امروز صنایع دستی ایرانی پیروزمندانه به عرصۀ جهانی بازگشته و هم اینک مقتدرانه بدنبال دریافت سهم خود از مدیریت و بازار جهانی صنایع دستی خواهیم بود.

نامور مطلق با شاره به تعیین رئیس جدید شورای جهانی در این اجلاس خاطرنشان کرد: با انتخاب خانم " گرین لیس" از کشور انگلستان در این شورا، از کشور انگلستان، راه ورود صنایع دستی ایرانی به قارۀ اروپا تسهیل خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ،ایشان در پایان سخنان خود ازعان داشت: در این اجلاس دریافتیم در حالی که بیش از 500 میلیون هنرمند صنایع دستی در دو کشور هند و چین فعال هستند، با این وصف هنرمندان جوان ایرانی از نظر کمیت، تحصیلات علمی و تجربی و از کیفیت بر انبوه هنرمندان این دو کشور برتری دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز