چهل و یکمین جلسه شورای گفتگودولت و بخش خصوصی برگزار شد

راه نجات واحدهای تولیدی ورود به بازارهای جهانی است

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۱۰:۳۴:۳۸
کد خبر: ۴۶۴۷۶۹
راه نجات واحدهای تولیدی ورود به بازارهای جهانی است
در چهل و یکمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان شاخص های مورد استفاده در ارزیابی و پایش عملکرد شورا و همچنین بررسی دستور کار پیشنهادی کمیته کارشناسی شورای برای یک سال آینده به تصویب اعضا رسید.

به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،رسول زرگرپور استاندار اصفهان در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره جان فشانی ها و دلاورمردی های شهدا و رزمندگان در طول هشت سال نبرد حق علیه باطل به نبود موزه دفاع مقدس و همچنین آسایشگاه در خور شان جانبازان استان اصفهان اشاره کرد و خواستار ادامه اقدامات دولت و بخش خصوصی در جهت مرتفع نمودن مشکلات و برنامه ریزی ایثارگران شد.

وی ضمن بیان عملکرد کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ، مجموع واحدهای ثبت نام شده را ۴۶۳۹ واحد شامل ۲۷۴۳ واحد کشاورزی و ۱۸۹۶ واحد مربوط به صنعت اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۳۲ واحد توسط بانکها به مرحله عقد قرارداد رسیده اند که ۲۱۸واحد موفق به دریافت تسهیلات  به مبلغ ۱۸۰۰ میلیلارد ریال شده اند.

استاندار اصفهان عملکرد بانکها را در این ارتباط تاکنون مطلوب و ایده آل ندانسته ولی اذعان کرد : با توجه به تعطیلی سامانه بهین یاب از ابتدای مهرماه و بررسی شبانه روزی طرحها و واحدهای متقاضی و در مجموع بانکها شروع خوبی در طول ۲ هفته اخیر داشته اند که نمونه بارز آن اعطای ۶۵۰۰ میلیارد تسهیلات به ۷۶۵ واحد تولیدی خارج از مقوله سایت بهین یاب است

زرگرپور با اشاره به اقدامات انجام شده در کشور و استان در جهت خروج از رکود و شروع رونق در بخش اقتصادی تاکید کرد:تمامی ۴۶۰۰ واحد ثبت نام شده در سایت بهین یاب بررسی خواهند شد ضمن اینکه هم اکنون نیزشاخص از دست دادن فرصتهای شغلی به صفر رسیده است.

وی  تصریح کرد: به نظر می رسد بخشی از قوانینی که می تواند در ایجاد رونق موثر باشد توسط کمیته ای احصا گردیده و همچنین علت اجرا نشدن برخی از قوانین موثر را کمیته مذکور بررسی نماید و در جهت رفع آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

سهل آبادی : بخش خصوصی آماده خدمت‌رسانی  به‌ ایثارگران و خانواده‌های شهداست

سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به برگزاری گرامیداشت هفته فاع مقدس در اتاق اصفهان از تشکیل کارگروه ویژه در دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون خبر داد و گفت: بخش خصوصی آماده خدمت‌رسانی  به‌ ایثارگران و خانواده‌های شهداست.

دبیر شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی خواستار رسیدگی بهتر به وضعیت ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا توسط ارگان‌ها و نهادهای مسوول شد. سهل آبادی در ادامه با انتقاد از نحوه عملکرد بانک‌ها در محاسبه سود و جرایم تسهیلات  تصریح کرد: برای مقابله با رویه ناعادلانه بانک‌ها ناچار به طرح شکایت در مراجع قضایی هستیم و اگر این رویه‌ها در تعامل با بانک‌ها اصلاح نشود چاره‌ای جز مراجعه به مراجع قضایی نخواهیم داشت.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان به تشکیل کارگروهی با حضور معاونین و قضات دادگستری، مدیران کل سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و سرپرست بانک‌ها در دادگستری استان اصفهان برای پیگیری این موضوع خبر داد و افزود: صنعتگر و تولیدکننده بخش خصوصی قانون را رعایت می‌کنند و درخواست ما از مسوولان استان نیز این است که با در دست گیری ابتکار عمل، مراعات فعالان اقتصادی را بنمایند.

سهل‌آبادی به سفر اعضای اتاق اصفهان به پکن و شرکت در نشست اتاق ایرانیان پکن با حضور ۸۰ تاجر چینی و ۵۰ بازرگان ایران اشاره کرد و گفت: راه نجات واحدهای تولیدی ورود به بازارهای جهانی و جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

وی به وجود موانع و مشکلاتی در زمینه ورود به بازارهای جهانی و جذب سرمایه‌گذار خارجی اشاره کرد و خواستار رفع موانع موجود در ثبت شرکت‌های خارجی در کشور شد.

نظر شما