استاندار اصفهان:

اصفهان در ثبت نام اینترنتی نفوس و مسکن جایگاه مناسبی ندارد

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۱۶:۰۱:۵۶
کد خبر: ۴۶۵۰۳۱
اصفهان در ثبت نام اینترنتی نفوس و مسکن جایگاه مناسبی ندارد
استانداراصفهان گفت : علی رغم تلاش های صورت گرفته و شاید به دلیل محدودیت های اطلاع رسانی، اصفهان جایگاه مناسبی در شرکت خانوارها در ثبت نام اینترنتی ندارد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در دومین جلسه ی ستاد هماهنگی سرشماری نفوس و مسکن استان، اظهارداشت: اهمیت سرشماری و آمارگیری از سوی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مورد تاکید قرار گرفته است و دستورات ایشان به همه ی دستگاه ها ابلاغ گردیده است.

وی به عملکرد استان در سرشماری اینترنتی اشاره کرد و افزود: علی رغم تلاش های صورت گرفته و شاید به دلیل محدودیت های اطلاع رسانی، اصفهان جایگاه مناسبی در شرکت خانوارها در ثبت نام اینترنتی نداشته است و با پیش بینی ها فاصله دارد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید در مدت باقی مانده تلاش شود که میزان پیش بینی مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی محقق گردد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان مشارکت مردم استان در سرشماری اینترنتی حدود ۵ درصد است که باید به ۳۰ درصد افزایش یابد.

رسول زرگرپور افزود: دستگاه ها باید تمامی امکانات مورد نیاز را علیرغم همه ی محدودیت های خود فراهم آوردند چرا که سرشماری یک اقدام ملی است و آمار ارائه شده از آن نیز برای برنامه ریزی های دستگاه ها قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه شهرداران و فرمانداران باید انتظارتی که از آن ها می رود را به خوبی انجام دهند، گفت: تبلیغات محیطی و رسانه ای باید در فضای شهرها چند برابر شود و ایجاد انگیزه و مشوق هایی برای مشارکت بیشتر مردم باید در دستور کار قرار گیرد و جوایز در نظر گرفته شده به مرور به مردم اهدا شود.

استاندار اصفهان خواستار اعلام میزان مشارکت مردم به صورت روزانه شد و گفت: این امر در ایجاد انگیزه و ترغیب مردم برای مشارکت اینترنتی در سرشماری کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اساس هرگونه حرکت و برنامه و مبنای هرگونه توسعه و پیشرفت در کشور آمار است، گفت: هرچه این آمار کاملتر و صحت بیشتری داشته باشد نتایج آن می تواند مفید تر باشد.

زرگرپور با تاکید بر اینکه دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعهد کامل دارند که هیچ مورد از این آمار به دستگاهی داده نخواهد شد، گفت: این آمار صد در صد محرمانه است و اساساً به صورت کلان از آن ها استفاده می شود .

مدیرارشد استان افزود: مردم باید این اطمینان را داشته باشند که هیچیک از این آمار در اختیار دستگاهی حتی دستگاه های قضایی قرار نخواهد گرفت و مشارکت بیشتر مردم در این سرشماری و ارائه ی اطلاعات دقیق تر و کامل تر می تواند در توسعه ی کشور موثر تر باشد.

استانداراصفهان در پایان گفت: از استان اصفهان انتظار می رود که در صدر استان ها باشد چرا که مردمانی بافرهنگ و فهیم و تحصیلکرده ای دارد و انتظار می رودکه مردم استان بیشترین مشارکت اینترنتی را داشته باشند و بهترین عملکرد را در استان اصفهان داشته باشیم.

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، در این جلسه مصوبات جلسه ی قبلی و میزان تحقق آن ها مورد ارزیابی قرار گرفت و استاندار اصفهان بر لزوم تبلیغات بیشتر از سوی صدا و سیما و شهرداری ها تاکید نمود.

همچنین گزارش میزان مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی نیز ارائه شد که براساس این گزارش استان اصفهان با ۴.۲۸ درصد مشارکت خانوارها در رتبه ی ۱۲ کشور قرار گرفته است و در بین شهرستان های استان نیز شهرستان خوروبیابانک با مشارکت ۷.۸۵ درصد خانوارها در سرشماری اینترنتی بالاترین آمار مشارکت را به خود اختصاص داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز