یک میلیارد خسارت ناشی از مرگ فرد درمحل کار

آمار حوادث منجربه مرگ کاهش یافته است

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۱۴:۳۳:۲۵
کد خبر: ۴۶۵۴۹۷
آمار حوادث منجربه مرگ کاهش یافته است
مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت:در سال 95 آمار حوادث منجر به مرگ به 4.5 نفر در روز کاهش یافته است.

به گزارش برنا از اصفهان، همایون توفیقی در آیین افتتاح و بهره برداری از ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرک صنعتی کوهپایه اظهار داشت:سازمان صنایع کوچک باید در مورد ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی صنایع کوچک و متوسط نیز دارای برنامه باشد که این موضوع در سازمان دیده شده است.

وی با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در دنیا سومین عامل مرگ و میر است، خاطرنشان کرد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور، حادثه و پیامد ناشی از کار وجود دارد به طوری که سالانه به طور میانگین 20 هزار حادثه شغلی در کشور اتفاق می‌افتد که از این میزان حدود پنج هزار حادثه در بخش صنعت و معدن است، بیشترین حادثه ناشی از کار نیز با حدود 45 درصد از تمام حوادث، در بخش فعالیت‌های ساختمانی است.

 وی با بیان اینکه آمار حوادث منجر به مرگ به طور میانگین پنج نفر در روز است، ادامه داد: در سال 95 آمار حوادث منجر  به مرگ به 4.5 نفر در روز کاهش یافته است.مرگ هر نفر در محیط کار و در بخش صنعت، حدود یک میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضرر می‌زند و همچنین 7500 روز کاری از دست رفته را به بار خواهد آورد.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: بیش از 47 درصد حوادثی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور اتفاق می‌افتد ناشی از حریق و آتش سوزی است. حدود 14 درصد نیز مربوط به برخورد افراد با دستگاه‌ها است.

توفیقی تاکید کرد: توجه به دو موضوع پیشگیری و درمان برای جلوگیری از بروز حریق و آتش سوزی در نواحی و شهرک های صنعتی حایز اهمیت است؛ باید سطح فرهنگ ایمنی در واحدهای مستقر در نواحی و شهرک‌های صنعتی ارتقا یابد که این مهم نیازمند برنامه ریزی‌ بلندمدت و آموزش‌های بیشتر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز