بحران آب موضوع مجمع نمایندگان

تشکیل جلسه مجمع نمانیدگان استان اصفهان

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۱۵:۵۰:۱۵
کد خبر: ۴۶۷۶۰۴
تشکیل جلسه مجمع نمانیدگان استان اصفهان
با حضور نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی اصفهان و استاندار، مجمع نمایندگان استان در شهرستان اردستان تشکیل جلسه داد

به گزارش برنا از اصفهان ، در جلسه ی مجمع نمایندگان استان که با حضور دکتر رسول زرگرپور ، حضرت آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه ی اصفهان و برخی از مدیران کل استان در شهرستان اردستان برگزار گردید، در خصوص ۴ محور از مشکلات شهرستان اردستان شامل صنایع و معادن ، آب شرب روستایی؛ جاده ی اصلی اصفهان – اردستان و مشکلات بخش ورزش این شهرستان بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

استاندار اصفهان در این جلسه برگزاری جلسات مجمع نمایندگان استان در شهرستان های مختلف را مفید و موثر خواند و اظهارداشت: این جلسات می تواند نتایج بسیارخوبی داشته باشد.

رسول زرگرپور در ادامه به بیان شرایط استان در بخش آب و خشکسالی پرداخت و گفت: امسال اصفهان وارد نهمین سال خشکسالی شده است و ۸۵ درصد خاک استان در خشکسالی شدید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه میزان بارش در اصفهان ۵۰ درصد و در سرشاخه های زاینده رود ۲۵ درصد کاهش داشته است، اظهارداشت: در حال حاضر حجم آب سد زاینده رود ۱۷۰ میلیون متر مکعب می باشد.

وی با اشاره به اینکه بحث آب شرب با دقت و ظرافت کنترل می شود، افزود: بدلیل اینکه در پاییز بارش ها با تأخیر شروع خواهد شد وضعیت تامین آب نگران کننده خواهد بود و باید مدیریت خوبی در این زمینه صورت گیرد.

استاندار اصفهان به امضاء تفاهم نامه ی کنترل و مدیریت آب کشاورزی با استاندار چهارمحال بختیاری اشاره کرد و افزود: در این تفاهم نامه مقرر گردیده که کمیته ای متشکل از صنف کشاورزان استان های اصفهان و چهارمحال بختیاری و نمایندگان آب منطقه ای این دو استان تشکیل شود .

مدیرارشد استان افزود: این کمیته اختیار دارد که برداشت ها راکنترل نماید و یک انضباطی را در کل مسیر حوضه ی آبریز زاینده رود ایجاد کند.

زرگرپور یادآور شد: در این تفاهم نامه مقرر گردید که طی دو هفته ی آینده پروتکل مشخصی در این خصوص تدوین گردد تا نهایی و فعالیت اجرایی این کمیته شروع شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی اصفهان نیز در این جلسه با ذکر روایتی از امام حسین (ع)، ایام عاشورا و تاسوعای حسینی را تسلیت گفت.

نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز از اقدامات مجدانه ی استاندار اصفهان در جهت رفع مشکلات خشکسالی و همچنین جدیت ایشان برای شرکت در جلسات مجمع نمایندگان استان تقدیر کردند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز