خطر در کمین شهریّت اصفهان

برای احیای زاینده رود باید اقدام عملی و اثرگذار انجام شود

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۱۳:۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۶۷۶۱۰
برای احیای زاینده رود باید اقدام عملی و اثرگذار انجام شود
همایش نکوداشت زاینده رود به مناسبت 18 مهر روز گرامیداشت زاینده رود به همت اتاق بازرگانی و با همکاری تشکل های مردمی زیست محیطی در اصفهان برگزار شد.

به گزارش برنا از اصفهان،رییس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار توجه دولت و مجلس شورای اسلامی به احیای زاینده رود در برنامه ششم توسعه کشور شد و گفت:احیای زاینده رود به تصمیمات سریع و اثرگذار نیاز دارد و باید بودجه ویژه ایی برای احیای این رودخانه در نظر گرفته شود .

سید عبدالوهاب سهل آبادی تصریح کرد: بیشترین خسارت خشکی زاینده رود به محیط زیست وارد شده و چنانچه این روند ادامه داشته باشد شهریّت اصفهان به خطر خواهد افتاد.

 وی زنده بودن اصفهان را به جریان داشتن آب در رودخانه زاینده رود وابسته دانست و گفت:زاینده رود زمیه ساز تمدن فلات مرکزی ایران و بویژه تمدن  فرهنگی و هنری  اصفهان است و نباید با بی تدبیری چند ساله این تمدن را در معرض خطر قرار داد.

سهل آبادی افزود: اصفهان شهریست که هر کوچه آن به یک باغ منتهی می گشت و امروز دیگر تنها نام باغ ها مانند باغ به ،باغ بهشت ،باغ زرشک و غیره  بر کوچه ها مانده است و اثری از این باغ ها باقی نمانده است.

وی با اشاره به تلاش مسوولین استان بویژه استاندار اصفهان اشاره کرد و گفت:همه مسوولین و تاثیرگذاران استان اصفهان برای احیای زاینده رود باید اقدام عملی و اثرگذار انجام دهند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به فعایت کمیته آب کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت:این کمیته با حضور کارشناسان خبره آب همواره تلاش کرده که راهکارهای احیای زاینده رود را به مسوولین منتقل کند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز