اصفهان منتظر مشارکت ۵۰ درصدی برای بازسازی بافت فرسوده

۱۴ هزار هکتار بافت در اصفهان

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۱۵:۲۸:۳۱
کد خبر: ۴۶۹۲۶۹
۱۴ هزار هکتار بافت در اصفهان
مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: استان اصفهان دارای حدود 14 هزار هکتار بافت فرسوده وناکارآمد شهری است.

به گزارش برنا از اصفهان، حجت اله غلامی ادامه داد:دراستان نزدیک به 50 درصد بافتهای فرسوده به کلان شهر اصفهان و پنج شهر نایین، شهرضا، خمینی شهر، نجف آباد و کاشان اختصاص دارد و 35 شهر از 107 شهر اصفهان دارای بافتهای فرسوده است .

وی افزود: همکاری خوبی  بین اداره راه وشهرسازی و شهرداری در شهرها صورت گرفته و امکانات وتسهیلاتی برای بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری فراهم شده تا تحولات خوبی در این بافتها ایجاد شود .

مدیرکل راه وشهرسازی اصفهان با اشاره به میزان تسهیلات ارائه شده توسط بانکهای عامل به متقاضیان نوسازی خاطرنشان کرد:  با توجه به هماهنگی هایی که انجام شده، به این بافتها تا سقف 250 میلیون ریال وام ودیعه مسکن و تا سقف 500 میلیون ریال جهت ساخت و احداث تسهیلات تعلق می گیرد .

غلامی اظهار داشت: در زمینه اجرای پروژه هایی که بصورت بلوکهای محرک توسعه در بافتهای فرسوده در حال انجام است هم دفاتر محلی در حال فعالیت هستند و از سوی دیگر پروژه هایی در حال انجام هستند که 50 درصد اعتبارات شان را شهرداری و 50 درصد هزینه های مورد نیاز دیگر توسط راه وشهرسازی تامین می شود .

وی اضافه کرد: این اقدام در شهرهای کوچک در حال انجام است که متاسفانه درکلانشهر اصفهان هنوز این مشارکت 50 درصدی انجام نشده، ولی با توحه به برنامه ریزی های انجام شده از محل املاک موجود و زمینهای فاقد کاربری در محدوده قانونی شهر، با تغییر کاربری و ارزش افزوده ایجاد شده ناشی از این تغییرات کاربری، به بافتهای فرسوده وناکارآمدشهری کمک خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز