مخالفان دولت در اجرای برنامه ها سنگ اندازی کردند

طرح تحول نظام سلامت یکی از موفق ترین طرح های دولت تدبیروامید

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۱۵:۴۵:۳۰
کد خبر: ۴۷۶۲۱۶
طرح تحول نظام سلامت یکی از موفق ترین طرح های دولت تدبیروامید
استاندار اصفهان گفت: برنامه ی تامین و ارتقاء مراقبت های اولیه و نوین از ابتدای آبان ماه سال جاری، این برنامه در کلانشهر اصفهان پیاده شده است و در اصفهان علاوه بر مراکز و پایگاه های موجود، صد پایگاه سلامت و ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت و ۷۲۴ نفر نیروی انسانی از طریق برون سپاری فعال شده اند.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در مراسم رسمی آغاز برنامه تامین و ارتقای مراقبت های اولیه و نوین سلامت در کلانشهر اصفهان که با حضور معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ساختمان بهداشت شماره ۲ اصفهان برگزار شد، اظهارداشت: دولت تدبیر و امید با کوهی از مشکلات دولت را تحویل گرفت  و در این مسیر مخالفین دولت نیز سنگ تمام گذاشتند و نه تنها خدمات بزرگ این دولت را نادیده گرفتند بلکه در اجرای برنامه ها نیز سنگ اندازی کردند.

وی با اشاره به برجام و موفقیت دولت در روابط بین الملل و توافق هسته ای افزود: افرادی که اصل برجام را انکار می کردند امروز از عدم اجرای درست آن انتقاد می کنند و این نقد جالبی است.

استانداراصفهان طرح تحول نظام سلامت را یکی از موفق ترین، جامع ترین و موثرترین طرح های دولت خواند و اظهارداشت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، باید شرایطی برای همراهان و بیماران فراهم شود که تنها دغدغه ی آن ها بیماری باشد و در این طرح نیز بحث هتلینگ بیمارستان ها به اتمام رسیده و به بخش بهداشت ورود پیدا کرده است.

 زرگرپور خاطرنشان کرد: همانگونه که بهداشت اهمیت دارد موضوع اشتغال نیز مهم است و طرحی که از محرومترین نقاط شروع می شود و امروز به کلانشهر اصفهان می رسدنشان از ورود بخش غیردولتی دارد و تاکنون ۷۰۰ اشتغال جدید ایجاد شده است.

وی به اجرای طرح شناسنامه ی الکترونیکی سلامت اشاره کرد و افزود: تا ۸ ماه دیگر تمامی جمعیت استان دارای شناسنامه ی الکترونیکی سلامت می شوند که در ارتقاء رفاه مردم بسیار موثر خواهد بود.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به برنامه ی تامین و ارتقاء مراقبت های اولیه و نوین سلامت تاکید کرد: این برنامه از ابتدای سال ۹۳ با اهداف افزایش امید به زندگی از طریق پیشگیری از مرگ نابهنگام و زودرس مردم و ایجاد زندگی با کیفیت، پیشگیری و کنترل عوامل خطر تهدید کننده سلامت،کمک به پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی، مراقبت از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، بهبود کیفیت و شیوه ی زندگی و رضایت از زندگی، تأمین عدالت در سلامت و کاهش هزینه‌های سلامت اجرا شده است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه این برنامه در ابتدا از اول مهرماه ۹۳ در مناطق کم برخوردار و حاشیه ی شهرستان های اصفهان، شاهین شهر، نجف آباد، شهرضا و خمینی شهر اجرا شد ، گفت: در این طرح ۹ مرکز خدمات جامع سلامت و ۱۸ پایگاه سلامت با بکارگیری ۱۸۳ پزشک، مراقب سلامت و کارشناس تغذیه و ... در مناطق حاشیه ی این ۵ شهر بزرگ استان ایجاد، تجهیز و راه اندازی شده است.

استانداراصفهان افزود: با موفقیت برنامه در مناطق حاشیه و استقبال خوب مردم، در گام دوم برنامه در شهرهای کوچک ۲۰ تا ۵۰ هزار نفرآغاز شد و در این شهرهای کوچک تعداد ۳۸ پایگاه سلامت و ۲۸ مرکز خدمات جامع سلامت با جذب ۲۴۹ نفر نیروی انسانی ، فعال شد و با کمک سایر نیروها و واحدهای دولتی، برنامه با موفقیت استقرار یافت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد ماه ۹۴، برنامه ی تحول در شهرهای ۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر آغاز شد، گفت: در این شهرها علاوه بر واحدهای دولتی از طریق برون سپاری تعداد ۶۵ پایگاه سلامت و ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت با اضافه شدن ۳۶۵ نفر نیروی انسانی فعال شد.

 زرگرپور خاطرنشان کرد: از ابتدای آبان ماه سال جاری، این برنامه در کلانشهر اصفهان پیاده شده است و در اصفهان علاوه بر مراکز و پایگاه های موجود، صد پایگاه سلامت و ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت و ۷۲۴ نفر نیروی انسانی از طریق برون سپاری فعال شده اند.

زرگرپور افزود: مرکز بهداشت استان درصدد است که با بکارگیری منابع ، ۵ خدمت سلامتی را به تمام جمعیت ساکن در شهرهای سراسر استان و بویژه کلانشهر اصفهان ارائه دهد که شامل خدمات خودمراقبتی، سلامت عمومی، خدمات اولیه ی سلامت فردی، خدمات درمانی و خدمات ویژه براساس مشکلات سلامت منطقه می باشد.

وی یادآور شد: مرکز بهداشت استان همچنین با ارائه ی این ۵ نوع خدمت سلامتی برای تمام جمعیت مناطق شهری در پایگاه های سلامت، پرونده ی الکترونیک سلامت تشکیل خواهد داد و با ارائه ی معاینات اولیه هر فرد در یکی از سه رده ی سالم، در معرض خطر و بیمار قرار می گیرد و مراقبت های لازم را دریافت می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز