تعداد اعضای شورای شهر آینده کاهش می یابد

اصفهان شهری است با شرایط ویژه

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۵:۳۶:۴۶
کد خبر: ۴۷۶۷۲۵
اصفهان شهری است با شرایط ویژه
رییس کمیسیون حمل و نقل، محیط ‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان شهری با شرایط ویژه است وبانگاه متفاوت تری مسائل این شهر رصد می شود.

به گزارش برنا از اصفهان،فتح الله معین با اشاره به موضوع خانم مینو خالقی ادامه داد: در مورد نماینده سوم اصفهان شاهد این نگاه ویژه بودیم و سبب شد تا ایشان از راه یابی به مجلس باز بمانند. درحالیکه طبق  قانون، انتخابات بین داوطلبانی که به تایید قطعی ونهایی شورای نگهبان رسیده اند برگزار می شود.خانم خالقی درحالیکه به تایید قطعی و نهایی رسیده بود، به دلیل حساسیت های ایجاد شده ، نتوانست به مجلس راه یابد.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق صورت گرفته در انتخابات مجلس شورای اسلامی استدلال قوی ما برای نگاه  ویژه به اصفهان است که بعضا حساسیت زا است. عدم راهیابی مینو خالقی به مجلس برای کل کشور هزینه در پی داشت .اتفاقی که تنها در دور اول برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور شاهد آن بودیم.

 رییس کمیسیون حمل و نقل، محیط ‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: باید تلاش کنیم اگر تا برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس وضعیت خانم خالقی مشخص نشد، نماینده ای مانند ایشان انتخاب و به مجلس بفرستیم.

معین به موضوع انتخابات شورای شهر اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: طبق تصمیم گرفته شده برای کل کشور،اصفهان در شورای شهر آینده 13 تا 15 نفر نماینده خواهد داشت. در کل کشور نیز با کاهش تعداد اعضای نمایندگان شورای شهر ها مواجه هستیم و این موضوع فقط مربوط به اصفهان نیست.

وی تاکید کرد: امیدواریم در انتخابات آتی شاهد حضور پررنگ تر بانوان اصفهانی دراین عرصه اجتماعی سیاسی باشیم و از سوی دیگر نمایندگان بتوانند بیش از گذشته به وظایف خود در حوزه بانوان عمل کنند.

 

نظر شما