رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تعاون اصفهان:

اصفهان از عدم استانداردهای لازم گردشگری رنج می‌برد

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۱:۱۳:۲۲
کد خبر: ۴۷۷۵۸۶
اصفهان از عدم استانداردهای لازم گردشگری رنج می‌برد
رئیس کمیسیون فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون استان اصفهان گفت: مهمترین ابزار در برنامه ریزی برای توسعه گردشگری پایدار، فهم گردشگر و درک نیاز صحیح گردشگران است و در این رقابت شدید بین المللی سهم خودمان را از این صنعت بالا ببریم.

به گزارش برنا از اصفهان، علی شهبازی عضو هیأت رئیسه اتاق و رئیس رئیس کمیسیون فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: طبق آمار اعلامی، از یک میلیارد و دویست میلیون گردشگر در بین الملل در یک سال، 70 درصد در 15 کشور و 30 درصد سهم بقیه کشور ها بوده است. امروز ایران امن ترین کشور در خاورمیانه ی نا امن است لذا با وجود این بستر و دارا بودن شرایط بهینه باید به دنبال توسعه گردشگری پایدار در کشور باشیم. بعنوان مثال غار کلهرود یک برند است که باید شناسانده شود و سرمایه گذاری در آن انجام شود و مشابه این مکان تاریخی در استان اصفهان بسیار فراوان است.

شهبازی افزود: با توجه به حرکت‌های جدید در حوزه دیپلماسی ایران، ما در آستانه دوره جدیدی از گردشگری در کشورمان هستیم و بر این اساس باید جویای مسائل و مشکلات حوزه گردشگری استان از زبان فعالان این عرصه باشیم تا با اتحاد و هم جهتی در راستای پیشبرد اهداف این حوزه گام برداریم.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون خاطرنشان کرد: اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تمدن اسلامی ایرانی ازنبود استانداردهای لازم گردشگری رنج می‌برد و کمبود تخت و هتل در این شهر به شدت ملموس است ضمن اینکه با مرمت و بازسازی خانه‌های تاریخی تلاش گردیده تا کمبود فضای خوابگاهی گردشگران در اصفهان برطرف شود اما در فصل بهار که با افزایش تعداد گردشگران مواجه هستیم، باز شاهد کمبود محل اسکان مناسب در این شهر می باشیم.

شهبازی بیان داشت: حرکت لاک‌پشتی برای ساخت هتل در این خطه نمی‌تواند مرهمی برای این کمبود باشد و براساس اطلاعات واصله، سرمایه‌گذارانی در این بخش آمادگی خود را برای ساخت هتل‌های بین‌المللی اعلام کرده‌اند ولی دچار پیچ و خم‌های اداری شده که برخی از آنها سرخورده شده و ترجیح داده‌اند تا در شهرهای همجوار استان سرمایه خود را بکار گیرند.

محمد طاهری دبیر اتاق تعاون نیز گفت: ما در اتاق تعاون ده کمیسیون تخصصی داریم. کمیسیون فرش دستباف و صنایع دستی و گردشگری دارای سه زیر گروه است. لازم بود در بخش گردشگری بصورت مجزا تشکیل جلسه داده شود لذا این اولین نشست ما با تعاونی های گردشگری استان است. امید است بتوانیم در احصاء مشکلات و طرح آن در مجامع مختلف اجرائی استان و انتقال آن به مبادی ذیربط و حل آن گام مؤثری برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز