تبریک باشگاه ذوب آهن به کارخانه ذوب آهن

ذوب آهن نماد صنعت ایران است

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۱۳:۲۴:۰۳
کد خبر: ۴۷۸۶۹۳
ذوب آهن نماد صنعت ایران است
مدیریت و پرسنل باشگاه فرهنگى ورزشى ذوب آهن اصفهان و خانواده بزرگ ورزش ذوب آهن، افتتاح و آغاز به کار پروژه عظیم تولید ریل ملى کارخانه ذوب آهن را تبریک گفتند.

به گزارش برنا از اصفهان، با حضور معاون اول رییس جمهور، استاندار اصفهان و وزیران تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و صنعت ، معدن و تجارت کارخانه تولید ریل راه آهن و ایستگاه ریخته گری شماره ۵ ذوب آهن اصفهان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

دکتر اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح پروژه های شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان ، مهمترین چالش پیش روی کشور را مسائل اقتصادی دانست و افزود: امروز هیچ موضوعی مهمتر از حل مسائل اقتصادی کشور برای ما وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه با وجود ظرفیت های فراوان ایران غلبه بر مشکلات پیش رو امری میسر و شدنی است تصریح کرد: ایران به لحاظ نیروی انسانی از ظرفیت های بزرگی برخوردار است و توانمندی علمی کشور نیز توانمندی بالایی است که این ظرفیت ها در کنار محدودیت های موجود، قدرت ایران را برای عبور از چالش ها افزایش می دهد و در این مسیر آنچه اهمیت دارد این است که باور داشته باشیم که می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه شبکه ریلی کشور اظهار داشت: امروز موضوع حمل و نقل و جابه جایی بار نقش پراهمیتی در توسعه کشور دارد و با روند رو به رشد اقتصادی، امکان جا به جایی بار از طریق حمل و نقل جاده ای دشوار است و این موضوع ایجاب می کند تا شبکه ریلی کشور را توسعه دهیم.

وی با قدردانی از دست اندرکاران شرکت ذوب آهن اصفهان در راه اندازی واحد تولید ریل گفت: در مقاطع مختلف برای تولید ریل در کشور تصمیم گیری شد اما مدیران ذوب آهن در مقطع فعلی درخشیدند و این دستاورد را به نام خود به ثبت رساندند.

اسحاق جهانگیری از وزارت راه و شهرسازی خواست به جای استفاده از ریل خارجی، در نوسازی و بهره برداری از خطوط ریلی و قطار شهری کشور به ظرفیت های داخلی نیز توجه داشته باشند.

معاون اول رییس جمهورشرکت سهامی ذوب آهن را نماد صنعت ایران توصیف کرد و ادامه داد: ذوب آهن در صنعتی شدن اصفهان نقش اصلی داشته است و انتظار داریم همچنان به ایفای این نقش ادامه دهد.

وی با اشاره به مشکلات شرکت ذوب آهن و گزارش مدیرعامل این شرکت مبنی بر بدهی ۶۵۰۰ میلیارد تومانی تاکید کرد: مدیران بنگاه های اقتصادی نباید برای حل مشکلات خود منتظر تصمیمات وزیر و مقامات دولتی باشند بلکه باید با استفاده از خلاقیت و استفاده از راهکارهای مختلف مشکلات را از پیش رو بردارند.

جهانگیری اضافه کرد: مدیران و دست اندرکاران شرکت ذوب آهن از توانمندی و تجربه بالایی برخوردار هستند و قادرند با استفاده از راهکارهای مختلف از مشکلات پیش روی خود عبور کنند که این در حقیقت هنر مدیریت است.

وی به موضوع کم آبی استان اصفهان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: از صنعت اصفهان انتظار داریم موضوع محدودیت منابع آب را مورد توجه قرار دهد و با استفاده از روش هایی که آب کمتری مصرف می کند، فعالیت های خود را با شرایط کم آبی تنظیم کند.

اسحاق جهانگیری ادامه داد: کشاورزان استان اصفهان نیز بدلیل کم آبی با مشکل مواجه هستند و انتظار دارند که دولت به آنها توجه کند و دولت نیز قطعاً وضعیت کشاورزان را مدنظر قرار خواهد داد و آنها را تنها نخواهد گذاشت زیرا کشاورزان مهمترین تولید کنندگان کشور هستند و از اهمیت فراوانی در تولید ثروت ملی برخوردارند.

معاون اول رییس جمهور از دست اندرکاران صنعت اصفهان خواست برای استفاده از پساب در صنعت برنامه ریزی کنند و تلاش کنند خود را از آب زاینده رود بی نیاز گردانند.

وی براهمیت موضوع محیط زیست در استان اصفهان تاکید و خاطر نشان کرد: اقداماتی که در سه سال اخیر برای حل مشکلات زیست محیطی اصفهان صورت گرفته رضایت بخش است و براساس گزارش رییس سازمان حفاظت محیط زیست روزهای پاک در شهر اصفهان نسبت به سال ۹۲ سه برابر شده است که علت آن استفاده از بنزین یورو ۴ و ملزم شدن نیروگاه های اطراف اصفهان به استفاده از گاز به جای مازوت است.

معاون اول رییس جمهور از مدیران شرکت ذوب آهن اصفهان خواست در برنامه توسعه ای خود موضوع محیط زیست و کمبود آب را در دستور کار قرار دهند تا سلامت مردم در معرض خطر قرار نگیرد.

در این مراسم وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از برنامه ریزی این وزارتخانه برای تکمیل زنجیره فولاد در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه هر روز شاهد راه اندازی طرح های جدید برای تکمیل زنجیره فولاد در کشور هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این مراسم گزارشی از وضعیت صندوق های کارگری ارائه کرد و گفت: صندوق ها نقش مهمی در اقتصاد مردمی دارند و در دوره رکود نیز موضوع حفظ نیروی کار را دنبال کرده اند.

دکتر ربیعی با بیان اینکه خوشبختانه اقتصاد کشور در ریل صحیح قرار گرفته است گفت: خوشحالیم که سوزن بانان ناشی دیگر قطار توسعه کشور را به بن بست نمی برند.

در ابتدای این مراسم نیز مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گزارشی از اقدامات صورت گرفته و مشکلات پیش روی این مجتمع ارائه کرد.

شایان ذکر است شروع پروژه کارخانه تولید ریل ملی شهریور سال ۹۳ و زمان اتمام آن شهریور ۹۵ بوده است. اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ۲۸.۲ میلیون یورو و ۵۷۰ میلیارد ریال است.این خط تولید که ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن انواع ریل در سال را دارد، بخشی از ریل مورد نیاز راه آهن جمهوری اسلامی ایران و قطار شهری را تولید می کند.

همچنین زمان آغاز عملیات اجرایی ایستگاه ریخته گری شماره ۵ ذوب آهن اصفهان سال ۹۱ و پایان آن شهریور ۹۵ بوده است. برای اجرای این طرح ۱۰ میلیون یورو و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.با بهره برداری از ایستگاه ریخته گری شماره ۵، حدود ۱ میلیون تن به ظرفیت ریخته گری ذوب آهن اصفهان اضافه می شود و امکان تولید شمش های فولادی در مارک های مختلف مهیا می گردد. باراه اندازی این پروژه، عملاً دانش فنی طراحی و احداث واحدهای ریخته گری مداوم تا ظرفیت ۱ میلیون تن در ذوب آهن اصفهان نهادینه و بومی سازی شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز