توسعه یافتن زیرساختهای شهری لازمه مدرن شدن

اصفهان رشد کرده،اما مدرن نشده است

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۱۱:۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۵۵۵
رییس کمیسیون حمل و نقل، محیط ‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در اصفهان پدیده شهرنشینی رخ داده اما شهرگرایی صورت نگرفته؛ یعنی افرادی از نقاط مختلف دیگر به اصفهان آمده و در اینجا ساکن شده اند اما فرهنگ شهروندی و زندگی شهری را نیاموخته اند.

به گزارش برنا از اصفهان، مهندس فتح الله معین ادامه داد:چگونگی زندگی در یک آپارتمان، استفاده از حمل و نقل عمومی بجای وسیله نقلیه شخصی ومشارکت در فعالیت های داوطلبانه شهری از جمله شاخص های شهرگرایی است که شوربختانه در اصفهان این میزان نسبت به شهرهای پیشرو جهانی پایین است.

وی خاطرنشان کرد:اصفهان در سالهای اخیر تغییر ورشد داشته اما مدرن نشده است. رشد و مدرن شدن دو مقوله جداست.افزایش جمعیت، افزایش خدمات شهری، گسترش فیزیکی شهر همه از نشانه های رشد شهری است اما مدرن شدن نیاز به توسعه یافتن زیرساختهای شهری درزمینه های مختلف است که بسیار زمانبر است و نیاز به برنامه های درازمدت و استراتژیهای شهری مناسب دارد.

 رییس کمیسیون حمل و نقل، محیط ‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد:وجود فرهنگ شهروندی قوی، مشارکت مردمی بالا و شکل گیری NGO داوطلبانه از شاخص های مهم مدرن شدن شهری است که اصفهان نیز باید در این مقولات توسعه یابد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز