رشد ۶درصدی اقتصادی در کام عموم جامعه احساس نشده است

صنعت آی تی سود آور است

۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۱۳:۰۹:۴۶
کد خبر: ۴۸۲۰۳۱
صنعت آی تی سود آور است
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: با وجود رشد 6 درصدی در چهار سال اخیر در وضعیت اقتصادی کشور، هنوز آثار این رشد در کام عموم جامعه احساس نمی شود و نیازمند تلاش بیشتر است.

به گزارش برنا از اصفهان ،نصرالله جهانگرد در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری، مخابرات و پنجمین جشنواره فروش تجهیزات دیجیتال با اشاره به اینکه در آغاز به کار دولت یازدهم وضعیت اقتصادی کشور با رشد منفی 5/2 درصدی مواجه بود، اظهار کرد: هم اکنون اقتصاد ایران رشدی حدود 4 درصد دارد که صنعت آی تی نقش پیشران را در این تحولات داشته است.

وی افزود: با وجود رشد 6 درصدی در چهار سال اخیر در وضعیت اقتصادی کشور، هنوز آثار این رشد در کام عموم جامعه احساس نمی شود و نیازمند تلاش بیشتر است.

به گفته وی در سال های پس از انقلاب اسلامی رشد میانگین ICT در حدود 5/19 درصد بوده در حالی که میانگین رشد در سایر بخش ها تنها 7 درصد بوده است.

وی تأکید کرد: همه این اعداد گویای اهمیت، رشد و سودآور بودن صنعت آی تی است که به طور نمونه در سه سال گذشته با اعلام آزادسازی بازار موبایل، حوزه نرم افزار، تولید محتوا و اپلیکیشن در کشور رشد شتابانی یافته است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات و ارتباطات در زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات، اضافه کرد: تلاش داریم دسترسی به شبکه در هر منطقه و با قیمت مناسب را امکان پذیر ساخته و هر روز کسانی که منبع داده هستند را به کاربران نزدیک تر کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر بهبود شبکه دسترسی، به دنبال توزیع اختیارات مدیریت در استان ها و توزیع ساختار شبکه در بیشتر استان ها هستیم تا جایی که در آینده نزدیک خدمات آی تی را به خارج از کشور هم ارایه کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز