از ارائه گوشی های گران قیمت به نوجوانان خودداری کنید

دستگیری باند ۶نفره سارقان نقاب دار

۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ۱۵:۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۸۳۴۵۱
دستگیری باند ۶نفره سارقان نقاب دار
اعضای باند 6 نفره ای که با پوشش نقاب و تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت وجوه نقد و گوشی تلفن همراه می کردند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان دستگیر و بیش از یک میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه آنان کشف شد.

به گزارش برنا از اصفهان،رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان  اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان در منطقه جنوب و مرکز شهر اصفهان در خصوص سرقت وجوه نقد و گوشی تلفن همراه از آنان توسط دو موتورسوار مسلح به سلاح سرد، موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ ستار خسروی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که سارقان در قالب موتورسیکلت سوارهای دو نفره و سه نفره در ساعات پایانی شب در حالی که از نقاب استفاده می کردند در مکان های کم تردد جلوی افراد کم سن و سال را گرفته و با تهدید قمه و قداره وجوه نقد و گوشی تلفن همراه و تبلت آنان را سرقت کرده و در برخی مواقع نیز باعث به وجود آمدن صدماتی برای مالباختگان می شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این زمینه بلافاصله گشت های کمین و شکار پلیس آگاهی استان در سطح شهر اصفهان فعال شده و تمام اقدامات و ملاحظات لازم برای دستگیری متهمان را انجام دادند و نهایتاً پس از اقدامات علمی و تخصصی صورت گرفته مخفیگاه آنان در یکی از حاشیه های شهر اصفهان شناسایی و در یک عملیات همزمان و دقیق با هماهنگی مقام قضائی اعضای باند که شش نفر بودند دستگیر شدند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه متهمان پس از دستگیری به ده ها فقره سرقت به عنف و عادی در شهر اصفهان اقرار کردند گفت: در بازرسی از مخفیگاه این افراد یک میلیارد و 200 میلیون ریال اموال مسروقه شامل وجوه نقد، گوشی تلفن همراه و تبلت مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: همچنین سه دستگاه موتورسیکلتی که متهمان برای انجام عمل مجرمانه خود از آنها استفاده می کردند نیز کشف و طی استعلام های صورت گرفته مشخص شد که این موتورسیکلت ها نیز مسروقه هستند.

وی ادامه داد: دربررسی و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان از سن و سال کمی برخوردار هستند، اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارند، افراد ترک تحصیل کرده و تحصیلاتشان زیر دیپلم است و محصول خانواده های ازهم گسیخته و بزهکار و هیچ گونه نظارتی ازسوی والدین بر روی آنان نبوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه فرزندان طلاق و خانواده های بد سرپرست بیشتر از هر کس دیگری در معرض آسیب و جرم قرار دارند بر لزوم حمایت از این افراد توسط سازمان های حمایتی، مراکز مشاوره ، آموزش و پرورش و موسسه های خیریه تاکید کرد.

وی نظارت و کنترل بر روحیات و حالات روانی و اجتماعی نوجوانان و پیگیری مشکلات خانوادگی آنان را باعث جلوگیری از بروز بزهکاران کم سن و سال عنوان کرد و گفت: تربیت صحیح فرزندان، نظارت و کنترل بر اعمال و رفتارها و برآورده کردن نیازهای عاطفی آنان و رسیدگی به مشکلات روحی و روانی شان جامعه ای سالم و امن را رقم خواهد زد.

سرهنگ خسروی در خصوص نگهداری از اموال و اشیای با ارزش نیز به شهروندان توصیه کرد: از خانواده ها تقاضا داریم از ارائه گوشی های گران قیمت به نوجوانان خودداری کنند و بر رفت و آمد های آنها نظارت کافی داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز