غذا یکی از نمادهای معرفی فرهنگ و تمدن ایران زمین است

جشنواره غذای ایرانی در کاخ چهلستون

۱۳۹۵/۰۹/۰۷ - ۱۲:۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۸۷۲۴۹
جشنواره غذای ایرانی در کاخ چهلستون
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: اصفهان میزبان جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری منطقه 6 کشور است که از یازدهم آذرماه در کاخ چهلستون برگزار می شود.

به گزارش برنا از اصفهان، فریدون اله یاری در نشست مطبوعاتی جشنواره گردشگری و غذاهای سنتی ایرانی و در جمع خبرنگاران تأکید کرد: غذاهای ایرانی به عنوان گنجینه بزرگ فرهنگ ایرانی نقش مهمی در توسعه پایدار گردشگری ایرانی دارد.

وی افزود: بدون شک برگزاری جشنواره ها فرصت مناصبی برای توسعه گردشگری پایدار و متوازن در تمامی مناطق کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از برگزاری جشنواره سفره ایرانی،فرهنگ گردشگری خبردادو گفت:اصفهان در کاخ چهلستون میزبان استان های منطقه شش کشور برای برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد:سازمان میراث فرهنگی با توجه به گردشگری که یکی از محورهای توسعه کشور است تصمیم به برگزاری جشنواره سفره ایرانی گرفته و اصفهان با استان های تهران ،قم،مرکزی و البرز در سرفصل های مختلف این جشنواره را برگزار خواهد کرد.

اله یاری خاطرنشان کرد: امروزه در جهان به ویژه در سده بیست و یکم توسعه گردشگری شتاب ویژه ای یافته است، با این وصف پرداختن به تمامی ظرفیت های فرهنگی و تمدنی به ویژه در کشور عزیزمان ایران نقش مهمی در توسعه متوازن گردشگری ایفا می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اظهار داشت: بدون تردید غذا یکی از نمادهای شایسته معرفی فرهنگ و تمدن ایران زمین است و این در حالی است که تنوع اقلیم و طبیعت کشورمان ایران باعث شده که ما در سراسر کشور به ویژه استان اصفهان شاهد تنوع فوق العاده ای در حوزه پخت غذا هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: با کمال تأسف تا کنون از این ظرفیت عظیم فرهنگی جهت توسعه گردشگری استفاده چندانی نشده است، لذا هم اینک با برگزاری این جشنواره تلاش داریم تا رویداد های فرهنگی را در تقویم گردشگری استان اصفهان به صورت دائم به ثبت برسانیم.

شایان ذکر است در این نشست فریدون اله یاری به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی استان و رئیس جشنواره، محسن یار محمدیان معاون گردشگری استان، جمال زندی مدیر هتل عباسی و داور منطقه ای جشنواره، کورش وکیلی دبیر اجرائی جشنواره و ستار کیانپور به عنوان مجری جشنواره به بیان دیدگاههای خود در این حوزه پرداختند.

گفتنی است این جشنواره با حضور استانهای اصفهان، تهران، البرز، قم و مرکزی از تاریخ یازدهم آذر ماه و همزمان با روز اول ماه مبارک ربیع الاول به مدت سه روز در مجموعه جهانی کاخ موزه چهلستون برگزار خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز