برندسازی محصولات تولیدی غذایی

تهیه اطلس غذای ایرانی در اصفهان

۱۳۹۵/۰۹/۱۰ - ۰۷:۲۸:۰۳
کد خبر: ۴۸۸۰۰۵
تهیه اطلس غذای ایرانی در اصفهان
مجری برگزاری" جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری" ازراه اندازی اطلس جامع غذای ایرانی در جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری به میزبانی اصفهان خبر داد .

به گزارش برنا از اصفهان،ستار کیانپور به برگزاری این جشنواره از 11 تا 13 آذرماه در باغ‌ موزه چهل‌ستون اصفهان اشاره کرد و افزود :  جشنواره سفره ایرانی آغاز یک حرکت بزرگ است که باهدف راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی غذای ایرانی جهت  برند سازی غذاهای ایرانی، ایجاد زمینه و بستر لازم برای احیا و معرفی غذاهای محلی ایرانی، ایجاد ارتباط بین صنعت گردشگری و صنعت غذا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد : کشف طعم‌های جدید و احیای طعم‌ها و سنت‌های آشپزی ملی و بومی و معرفی مواد و گیاهان و ادویه‌های منحصربه‌فرد موجود در غذاهای ایرانی ازجمله راهبردهایی است که در جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" دنبال می‌شود.

مجری برگزاری "جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری " خاطرنشان کرد: اطلس غذای ایرانی، یکی از جلوه‌های بارز عزم راسخ مرکز مطالعات راهبردی غذای ایرانی برای نقش‌آفرینی هر چه بیشتر در عرصه اقتصادی و به دوش کشیدن بار سنگین مسئولیت‌هایی است که این مرکز برای خود و در راستای نیل به سیاست‌های بلند مدت توسعه‌ بخش غذا در اقتصاد ایران است .

وی یادآور شد:عملکرد اطلس جامع غذای ایرانی نشان می دهد که این اطلس می‌تواند با یک مدیریت و برنامه‌ریزی منسجم نقش چشمگیر و قابل توجهی در دستیابی به اهداف تعیین شده برای مرکز داشته باشد.

کیانپور با بیان اینکه در راستای تقویت و توسعه بیش از پیش فعالیت‌های این حوزه هیات مدیره مرکز تصمیم گرفت تا با تشکیل دپارتمان  تخصصی با حضور جمعی از صاحب نظران و کارشناسان نسبت به جمع آوری و ثبت غذای اصیل ایرانی اقدام نماید تصریح کرد: تبیین جایگاه ویژه کشور در صنعت گردشگری جهان و پتانسیل های فراوان ایران در این بخش ، تبیین توان بالقوه غذای ایرانی در توسعه اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی و چشم انداز مناسب توسعه غذای ایرانی با توجه به بهبود تعاملات بین المللی ایران با جهان از جمله چشم اندازهای  اطلس غذایی  است.

وی بر لزوم توجه به تشکل‌های اقتصادی و مردمی مرتبط با غذای ایرانی و تقویت آنان تا کید کرد و اظهار داشت:رصد کردن شاخص‌های اثرگذار بر فضای کسب و کار غذایی و تلاش برای بهبود وضعیت آنان،بررسی قوانین مانع توسعه غذای ایرانی و پیگیری اصلاح رویه‌ها،ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه تشکل‌های اقتصادی و مردمی مرتبط در کشور از اهداف استراتژیک این اطلس است.

مجری برگزاری" جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری"تصریح کرد: ارزیابی عملکرد کمی و کیفی مراکز تولیدی و توزیعی غذای ایرانی در کشور جهت ارتقاء عملکرد آنها ، جلوگیری از فعالیت موازی تشکل‌ها در فعالیت‌ ها و ایجاد انسجام، هماهنگی و تقسیم کار، تدوین نظام‌نامه ارتباط اطلس غذای ایرانی با تشکل‌های اقتصادی و مردمی بزرگ کشور از اهداف عملیاتی است.

وی گفت: بررسی سازوکارها و ابزارهای مناسب برای برندسازی محصولات تولیدی غذایی و معرفی الگوهای برتر در این حوزه از مهمترین هدف مرکز راهبردی اطلس غذایی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز