معلولین حق دارند فرصت های برابر داشته باشند

توانمندسازی معلولین با حضور در عرصه های فرهنگ وهنر

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۱۴:۱۱:۴۸
کد خبر: ۴۹۰۵۳۶
توانمندسازی معلولین با حضور در عرصه های فرهنگ وهنر
مسوول کمیته روابط عمومی و تبلیغات چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین، با اشاره به رسالت سازمان بهزیستی در توانمندسازی معلولین اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بهزیستی در حیطه‌ توانمند سازی معلولین، ایجاد فرصت لازم برای حضور آنها در عرصه‌های فرهنگ و هنر است.

به گزارش برنا از اصفهان،علیرضا قناعت‌کار گفت: حضور گسترده معلولین در چهارمین جشنواره بین‌المللی نشان می‌دهد که دیگر باید باور نادرست معلولیت یعنی محدودیت و محرومیت را فراموش کرد تا فرصت برای حضور و ارتقاء سطح توانمندی معلولین در تمامی عرصه‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به ایجاد فرصت‌های برابر در جشنواره اظهار داشت: معلولین حق دارند فرصت های برابری چون دیگر شهروندان  داشته باشند لذا برگزاری چنین جشنواره هایی، فرصت مناسبی است تا تغییراتی را در نگرش افراد جامعه و دیدگاه برخی مسئولین و مدیران ایجاد کند.

مسئول کمیته روابط عمومی و تبلیغات با بیان اینکه رسانه ها پل ارتباطی معلولین و جامعه هستند ، تصریح کرد: رسانه‌ها نقش موثری در ایجاد تغییر نگرش مثبت به معلولین میان مسئولین و نهادهای اجرایی دارند و نقش بی نظیری هم در سلامت اجتماعی داشته اند، لذا  کمیته روابط عمومی وتبلیغات نیز با نگاه به این افق گام‌های موثری در راستای در ایجاد این نگرش برداشته است.

وی یادآورشد:  با تغییر این دیدگاه و نگرش است که توانمندی معلولین در عرصه‌های مختلف به شکوفایی می‌رسد.

قناعت‌کار بار دیگر با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها خاطرنشان کرد: کمیته روابط عمومی با بهره‌گیری از تشکیل شوراهای درون گروهی،می‌تواند از کمک فکری افراد رسانه‌ای در پیشبرد اهداف کمیته استفاده نماید.

وی درخصوص تشکیل ستاد خبری چهارمین جشنواره گفت:  در این جشنواره سعی شد تا به نحوی شایسته و در قالب برنامه ای منظم با استفاده از ظرفیت رسانه‌های استانی و کشوری به اطلاع رسانی جشنواره کمک کرد.

مسئول کمیته روابط عمومی و تبلیغات چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر، در پایان گفت: باید در زمینه اطلاع رسانی جشنواره و ایجاد فضایی سالم  تلاش کرد تا جشنواره را در سطح رسانه‌ها پر رنگ‌تر نشان داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز