مدیرکل هواشناسی استان اصفهان خبر داد:

کاهش دما و افزایش بارندگی در زمستان

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۱۳:۲۹:۳۳
کد خبر: ۴۹۸۴۰۱
کاهش دما و افزایش بارندگی در زمستان
مدیر کل هوا شناسی استان اصفهان گفت: طبق پیش بینی ها در پاییز بارندگی قابل توجهی نداشتیم و در زمستان منتظر بارندگی نرمال در دی و بهمن ماه هستیم.

به گزارش برنا از اصفهان، مجید بیجندی ادامه داد: امسال در حوضه بارش ها کاهش بارش استان نسبت به بلند مدت مشابه زراعی 32 درصد و استان چهار محال و بختیاری 15درصد است.از این رو آمار چهارمحال و بختیاری را اعلام می کنیم که سرچشمه زاینده رود از این استان تغذیه می شود.

وی افزود: نسبت بارندگی در سال زراعی نیز طبق بررسی آمارها نسبت به سال گذشته شاهد کاهش33درصدی نسبت به سال زراعی قبل بودیم و این وضعیت خوبی نیست.

مدیر کل هوا شناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: میانگین وزنی بارش تا دی ماه 95 در استان اصفهان برابر با 30 میلی لیتر است که نسبت به بلند مدت مشابه 32درصد و نسبت به دوره مشابه گذشته به میزان 33درصد کاهش داشته است.

بیجندی با اشاره به خشکسالی های اخیر اظهار داشت: سالهاست که ما درگیر بحث خشکسالی هستیم،معضل خشکسالی تنها مربوط به استان اصفهن نیست و همه کشور را درگیر خود کرده است منتهی درصدآن در تمام نواحی متفاوت است.  در استان اصفهان نیز خشکسالی در شهرستان های مختلف متفاوت بوده و شهرهای اصفهان، شهرضا، دهاقان، مبارکه و لنجان درگیر خشکسالی شدید هستند .طبق آمارهای می توان گفت در 8 ماهه گذشته اکثر استانها بالای 80 درصد درگیر خشکسالی بسیارشدید و شدید هستند.

وی تاکید کرد: پیش بینی می کنیم وضعیت بارش در سه ماهه آینده مطابق با انتظارات ما پیش برود.بارش های پاییزی دیر شروع شده  و در زمستان امسال امیدواریم بهبود بارش نسبت به پاییز داشته باشیم.

مدیر کل هواشناسی استان اصفهان گفت: عمده بارش ها در دی و بهمن است و شدت بارش در نواحی غرب و سرچشمه های آبی خواهد بود و در بهمن ماه بارش نرمال و کمتر را پیش بینی می کنیم .

بیجندی با بیان اینکه انتظار داریم میزان بارش برف در نواحی غربی بیشتر شود افزود: بارش ها به صورت برف و باران باشد .به دلیل اینکه دمای زمستان امسال نسبت به سال گذشته بیشتر  کاهش خواهد یافت بارش های سیل آسا کمتر اتفاق می افتد و در اسفند ماه دمای هوا رو به افزایش می رود.

مدیر کل هوا شناسی اذعان داشت: هوا شناسی از حوزه پیش بینی خارج شده و وارد حوزه عملیاتی شده است و قادریم دقیق تر از گذشته وضعیت جوی را رصد و اعلام کنیم.

وی افزود: با پیش بینی های دقیق و حساب شده اعلام کردیم  زمستان سردی  خواهیم داشت  و با این هشدار 422 میلیارد تومان از خسارت کشاورزی ناشی از سرما زدگی محصولات جلوگیری کردیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز