آموزش کنترل و پیشگیری بیماری ایدز در مدارس

تخلیه مدارس فرسوده

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۱۵:۳۸:۴۴
کد خبر: ۴۹۸۹۵۸
تخلیه مدارس فرسوده
استاندار اصفهان گفت:براساس گزارش حدود ۶۰ مدرسه به دلیل فرسودگی قابل استفاده نیستند و باید تا ۱۰ روز آینده این مدارس تخلیه و با هماهنگی فرمانداران، شهرداران و بخشداران نسبت به جایگزینی دانش آموزان اقدام شود.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی شورای آموزش و پرورش استان اظهارداشت: رویکرد عدم طرح و عمومی کردن مشکلات و معضلات تا قبل از این دولت ساری و جاری بود ولی هم اکنون رویکرد و دیدگاه دولت این است که مسائل اجتماعی و فرهنگی و حتی اقتصادی و سیاسی را جز با مشارکت مردم نمی توانیم حل کنیم.

وی با بیان اینکه اجتماعی کردن موضوعات به عنوان یک سیاست قرار گرفته است، گفت: این موضوع در بحث مبارزه با مواد مخدر مورد توجه قرار گرفت و نتیجه بخش بود.

استاندار اصفهان در ادامه به موضوع آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: استان اصفهان بعنوان یک استان متدین، شهید پرور و فرهنگی است که آسیب های اجتماعی آن از متوسط کشور پایین تر است گرچه همین مقدار نیز در شان اصفهان نیست.

رسول زرگرپور با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص هماهنگی جهت نحوه ی پیشگیری بیماری های غیرواگیر در مدارس تاکید کرد: ایدز یک بیماری قابل مدیریت است و به همین دلیل آگاه کردن جوانان و نوجوانان بسیار مهم است.

وی افزود: براساس برنامه ها باید دانش آموزان سال اول متوسطه ی اول با مفاهیم، کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز آشنا شوند و آموزش و پرورش باید با قوت در این مسیر گام بردارد .

وی با بیان اینکه نوع عمل مسئولان با توجه به مقتضیات محلی ممکن است متفاوت باشد، گفت: یک روز تأخیر در آگاه کردن دانش آموزان تبعات ناگوار و غیر قابل جبران خواهد داشت.

استاندار اصفهان گفت: براساس گزارش، عدم ارسال محتوای آموزشی، عدم ابلاغ دستورالعمل از وزارتخانه، عدم وجود نیروی متخصص کافی و عدم وجود نیروی مراقب سلامت به تعداد مورد نیاز و احتمال عدم همکاری و یا اعتراض اولیا از جمله چالش های اجرای این طرح می باشد که باید برای رفع این چالش ها اقدام کرد.

رسول زرگرپور از همه ی خانواده ها خواست که برای همکاری با آموزش و پرورش و شبکه ی بهداشت و درمان برای آموزش، پیشگیری و مقابله با ایدز مشارکت و همکاری کنند.

وی به ایمنی و استاندارد سازی وسایل گرمایشی در مدارس اشاره کرد و افزود: استاندارد سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس براساس ماده ی ۶۵ در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۱۶۳۶۲ کلاس استاندارد شده است و نزدیک به ۱۲ هزار کلاس سیستم بخاری برای گرمایش دارند.

استانداراصفهان با بیان اینکه براساس گزارش در حال حاضر هیچ وسیله ی گاز سوز غیر استاندارد در مدارس استان وجود ندارد، گفت: حدود ۶۶ درصد از مدارس استان استاندارد سازی شده است.

زرگرپور با اشاره به حوادث ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی در مدارس گفت: نامناسب بودن حیاط مدرسه، نصب غلط تجهیزات، حوادث ناشی از فرسودگی و ریزش سقف ناشی از فرسودگی از جمله این حوادث به شمار می رود.

استاندار اصفهان افزود: برای جلوگیری از هرگونه حادثه باید پایگاه های اطلاعاتی تشکیل شود و مواردی از قبیل حضور عوامل مرتبط مدرسه در هنگام استراحت و ورزش دانش آموزان، تعیین تکلیف مراجع ذیصلاح در خصوص چگونگی اجرای حفاظ مدارس، برنامه ریزی برای توسعه ی فضاهای سرپوشیده ی مدارس و افزایش سهم اعتبارات تعمیرات مدارس در نظر گرفته شود.

رسول زرگرپور با بیان اینکه حدود ۶۰ مدرسه به دلیل فرسودگی قابل استفاده نیستند و دستور تخلیه ی آن ها صادر شده است، تاکید کرد: باید تا ۱۰ روز آینده این مدارس تخلیه شوند و با هماهنگی فرمانداران، شهرداران و بخشداران نسبت به جایگزینی دانش آموزان اقدام شود.

استانداراصفهان با تاکید بر اینکه برای بازسازی این مدارس باید با همکاری خیرین اقدامات لازم صورت بگیرد، گفت: توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان لیست این ۶۰ مدرسه سریعاً در اختیار رئیس شورای آموزش و پرورش استان قرار گیرد تا در جلسه ی فرمانداران و شهرداران این موضوع مطرح گردد.

گفتنی است در این جلسه در خصوص هماهنگی جهت برگزاری جلسه ی ترک تشریفات مناقصه به منظور پوشش کامل دانش آموزان لازم التعلیم مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

همچنین تفاهم نامه ی همکاری شهرداری اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش استان بمنظور تعلیم مبانی فرهنگ شهروندی وسبک زندگی بین دانش آموزان به امضای دکتر جمالی نژاد شهردار اصفهان و قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش رسید و مقرر گردید شهرداری نسبت به تعیین محتوا، مدرسین و بورشورها اقدام نماید و آموزش و پرورش نیز فضا و زمینه را برای آموزش حقوق و فرهنگ شهروندی آماده سازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز