وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

مراکز درمانی و بهداشتی ساختمان و تجهیزات پزشکی نیازمند نیرو هستند

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۱:۳۸:۴۶
کد خبر: ۵۰۲۹۴۵
مراکز درمانی و بهداشتی ساختمان و تجهیزات پزشکی نیازمند نیرو هستند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:در حال حاضر حدود ۹۰ هزار تخت بیمارستانی موجود است که بخش عمده‌ای از آن فرسوده است که نوسازی این مجموعه حدود ۵۰ سال طول می‌کشد و باید در این مسیر از کمک مردم بهره مند شویم.

به گزارش برنا از اصفهان،دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان‌ فوق تخصصی آیت‌الله‌ یثربی(ره) کاشان که با حضور دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان، در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد؛ با اشاره به اینکه وظیفه دولت بیشتر نظارت و خرید خدمت است، اظهار داشت: دولت نمی‌تواند میدان‌دار این حرکات در عرصه سلامت باشد.

وی با تاکید براینکه باید اجازه داده شود خیرین در حوزه سلامت ورود پیدا کنند، ادامه داد: وزارت بهداشت از حضور خیرین استقبال می‌کند و معتقد است خیرین می‌توانند گره‌های زیادی را باز کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۹۰ هزار تخت بیمارستانی موجود است که بخش عمده‌ای از آن فرسوده است که نوسازی این مجموعه حدود ۵۰ سال طول می‌کشد و باید در این مسیر از کمک مردم بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه ساخت و توسعه بیمارستان‌ها هنر نیست، تصریح کرد: حرکت به سمتی که جامعه کمتر در معرض ابتلا به بیماری قرار بگیرند هنر است، در این زمینه هم نیازمند کمک مردم هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: راهکار اصلی در کاهش بیماری و جلوگیری از آن، نقش مردم، انجمن ها، خیرین و سازمان های مردم نهاد در کمک به ارتقای دانش بهداشتی و فهم مردم در امر پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به بیماری اساسی است.

وزیر بهداشت گفت: دولت با همه سختی ها و مشکلات تلاش می کند که در مسیر آرزوهایش که پیشرفت ایران، مجد و عظمت اسلام و تحقق آرمان های شهدا می باشد ، موفق باشد.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: برای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی خدمت در سایه همدلی، اتحاد و وحدت همگانی و عبور از مزیت ها ونفس اماره همان چیزی که آفت و مصیبت امروز انقلاب می باشد، لازم است.

وی برلزوم وجود نیروی انسانی متخصص، عاشق، دلسوز و علاقه مند خدمت به مردم در حوزه بهداشت وسلامت تاکیدکرد و گفت: امروز برای مراکز درمانی و بهداشتی ساختمان و تجهیزات پزشکی مهم نیست بلکه نیرو مهم است.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی با اشاره اینکه برای پزشکان برخی حاشیه ایجاد می کنند خاطرنشان کرد: این حرفه از شریف ترین شغل ها است زیرا گیراترین آه برای بیماران و دعای آنها مهم ترین دستمزد برای پزشکان است و هر چه مراقبت از بیمار بیشتر باشد اجر و دعای آن برای کادر درمانی بیشتر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه ی سفر به شهرستان کاشان بهمراه استاندار اصفهان از بخش های مختلف بیمارستان اعصاب و روان کارگر نژاد بازدید نمودند.

همچنین در ادامه ی این سفر دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی و دکتر رسول زرگرپور با حضور در منزل مادر شهیدان بارفروش که ۴ فرزند برومند خود را تقدیم اسلام ، انقلاب و نظام اسلامی نموده است ، با این مادر صبور و مقاوم و خانواده ی بزرگوار این شهیدان والامقام در فضایی معنوی و حماسی دیدار و گفتگو نمودند و از صبر و مقاومت آنان قدردانی کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز