کارگاه های آموزشی و آسیب شناسی اقامتگاه های بومگردی استان اصفهان

شهرستان خور و بیابانک دارای بیشترین تعداد اقامتگاه های بومگردی

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۱۱:۵۴:۰۴
کد خبر: ۵۰۳۴۷۳
شهرستان خور و بیابانک دارای بیشترین تعداد اقامتگاه های بومگردی
مدیر مرکز مطالعات و آینده پژوهی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از تصویب طرح پژوهشی اثر بخشی کارگاه های آموزشی و آسیب شناسی اقامتگاه های بومگردی استان اصفهان با محوریت شهرستان خور و بیابانک خبر داد.

به گزارش ، بیژن خلیل مقدم در حاشیه نشست شورای پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اعلام این مطلب افزود: با عنایت به اینکه استان اصفهان جزو اولین استانهای کشور است که بیش از یک دهه است اقامتگاههای بومگردی در روستاهای آن ایجاد شده، لزوم بررسی کارکرد این اقامتگاه ها و آسیب شناسی فعالیتهای آنان در راستای ارائه خدمات به گردشگران از یکسو و همچنین نحوه تاثیر گذاری فعالیتهای این اقامتگاه ها در فرهنگ غنی روستاهای ما بیش از هر زمان احساس می شود.

وی تصریح کرد: در این طرح شهرستان خور و بیابانک که بیشترین تعداد اقامتگاه های بومگردی استان را به خود اختصاص داده و در روستاهائی مانند گرمه، مصر، عروسان و ایراج به مدت 3 ماه اجرا می شود.

شایان ذکر است استان اصفهان با صدور مجوز تاسیس 127 اقامتگاه بومگردی، بیشترین تعداد این اقامتگاه ها را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان،این طرح به صورت عملی و تئوری انجام خواهد شد. به گونه ائی که پژوهشگران از یکسو با برگزاری کارگاه های آموزشی با مضامینی همچون شیوه های تاسیس اقامتگاه ها آشنا شده و سپس بازخورد این آموزشها در نحوه ارائه خدمات بررسی شده، سپس در مرحله بعدی کارکرد اقامتگاه های بومگردی در ساختار فرهنگی روستاها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز