افتتاح زمین چمن مصنوعی باشگاه ذوب‌آهن

چمن مصنوعی از ملزومات هر باشگاهی در جهان است

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۱۳:۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۰۳۵۴۲
چمن مصنوعی از ملزومات هر باشگاهی در جهان است
زمین چمن مصنوعی استاندارد باشگاه ذوب آهن در مجموعه شفق که به نام استاد پیشکسوت "بهرام عاطف" نامگذاری شده است، افتتاح شد.

به گزارش برنا از اصفهان،مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مراسم افتتاح زمین چمن مصنوعی باشگاه ذوب‌آهن در مجموعه شفق گفت: زمین چمن مصنوعی بهرام عاطف شاه بیت پروژه‌های عمرانی باشگاه ذوب‌آهن است که بعد از یک سال به درآمدزایی خواهد رسید.

 سعید آذری اظهار کرد: زمین چمن مصنوعی از ملزومات هر باشگاهی در جهان است. بسیاری از فضاهای ورزشی که در حال حاضر همشهریان در آن‌ها فعالیت می‌کنند در دوره اول مدیریت احمد صادقی در شرکت ذوب‌آهن ساخته شد و در دوران دوم مدیریت صادقی و با حمایت‌های وی و معاونان، شاهد افتتاح زمین چمن مصنوعی مجموعه شفق هستیم.

وی ادامه داد: باشگاه ذوب‌آهن از سال 88 تا 92 کمترین پروژه عمرانی را داشت ولی از سال 92 تا الان پروژه‌های زیادی به بهره‌برداری رسیده که شاه بیت آن‌ها زمین چمن مصنوعی بهرام عاطف است.

آذری افزود: با توجه به بازدیدهایی که از تمرینات تیم‌های پایه باشگاه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که به یک زمین چمن مصنوعی نیاز داریم و در فاز بعدی هم گسترش زمین چمن‌های طبیعی، مصنوعی و بهبود زمین فولادشهر را در دستور کار خواهیم داشت.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: برق‌رسانی استاندارد به زمین چمن ملت، از دیگر اقدامات انجام شده است. زمانی که در لیگ قهرمانان آسیا میزبان تیم بنیادکار ازبکستان بودیم این تیم قصد داشت در زمین فولادشهر تمرین کند که با مخالفت AFC روبه رو شد و ما زمین ملت را در اختیار آنها قرار دادیم، بنابراین لازم بود که زمین چمن ورزشگاه ملت تجهیز شود.

آذری بیان کرد: زمین چمن مصنوعی بهرام عاطف به پنج دلیل ساخته شد. اولین دلیل، توجیه اقتصادی بود چون اگر بخواهیم برای تمرین و مسابقات همه تیم‌های ذوب‌آهن در طول سال زمین اجاره کنیم، باید 800 میلیون تومان هزینه کنیم ولی این چمن در طول یک سال بازدهی دارد و بعد از یک سال به درآمدزایی می‌رسد. دومین دلیل، فنی است و تیم‌ها و مربیان ما نیاز به زمین با کیفیت دارند تا بتوانند تاکتیک‌ها و تکنیک‌های فوتبال را به راحتی در این زمین پیاده کنند.

وی افرود: سومین دلیل احداث زمین چمن مصنوعی مجموعه شفق، پیشگیری از آسیب‌ شدید بازیکنان بود و پس از اتفاقاتی که سال گذشته برای برخی بازیکنان ما افتاد به این نتیجه رسیدیم که استفاده از زمین‌های بی‌کیفیت حتی باعث آسیب‌دیدگی بازیکنان تیم‌های پایه ما هم شده است.

آذری گفت: مسائل زیست محیطی چهارمین دلیل احداث این زمین چمن مصنوعی بود چون اصفهان با معضل بی‌آبی شدید روبه رو است. پنجمین دلیل هم این بود که این زمین کاملاً در اختیار خودمان است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز