اصفهان ظرفیت مضاعفی برای زیرساخت های دولت الکترونیک دارد

تعجیل و اصرار برای استقرار دولت الکترونیک

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۵:۲۵:۱۹
کد خبر: ۵۰۷۹۳۶
تعجیل و اصرار برای استقرار دولت الکترونیک
رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت:در حال حاضر یکی از نیازهای اساسی و بنیادین کشور تا حدودی در دولت تدبیر و امید محقق شده وشبکه ی دسترسی به اطلاعات دیتا به وضعیت مطلوبی رسیده است.

به گزارش برنا از اصفهان، استاندار اصفهان گفت:مدیریت استان اصفهان، انگیزه، تعجیل و اصرار خود را برای استقرار دولت الکترونیک تا پایان سال در اصفهان اعلام می دارد.

دکتر رسول زرگرپور در کارگروه توسعه ی دولت الکترونیک استان که با حضور مهندس جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور ، برگزار شد، اظهارداشت: امروز کلید فاز نهایی دولت الکترونیک زده شد.در خصوص تکمیل این طرح جدیت کافی وجود دارد و از کلیه ی دستگاه های اجرایی مرتبط حمایت خواهیم کرد که تا پایان سال جاری دولت الکترونیک به عنوان پایلوت کشور به طور کامل مستقر شود و در اسرع وقت فعالیت ها را پیگیری خواهیم کرد تا به نتیجه ی مطلوب دست پیدا کنیم.

وی افزود: احراز هویت اشخاص حقیقی و حقوقی و شناسه ی اشخاص حقوقی، نظام ملی آدرس‌گذاری مکان محور کشور GNAF و همچنین سیستم پرداخت ، سه محور و زیر بنای اساسی دولت الکترونیک می باشد و باید تمام تلاش مدیران استان بر تکمیل این سه محور باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان ظرفیت مضاعفی برای زیرساخت های دولت الکترونیک دارد، گفت: داده های هر دستگاه باید هرچه سریعتر در پایگاه اطلاعات داده ثبت شود تا بتوانیم با جمع آوری اطلاعات و هماهنگی دستگاههای اجرایی به اهداف مورد نظر خود دست یابیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور نیز در این جلسه اظهارداشت: در حال حاضر یکی از نیازهای اساسی و بنیادین کشور تا حدودی در دولت تدبیر و امید محقق شده است و سیستم های اساسی شکل گیری یک پیکره ی واحد برای نظام مدیریت کشور در دسترسی به اطلاعات برای خدمت به مردم شکل گرفته است.

جهانگرد با بیان اینکه شبکه ی دسترسی به اطلاعات دیتا به وضعیت مطلوبی رسیده است، گفت: اصفهان وضعیت خوبی در شبکه ی ارتباطی سیار و ثابت دارد و در بخش زیرساخت های نرم افزاری نیز گام های مهمی برداشته شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور خاطر نشان کرد: در اصفهان به عنوان نمونه ی کشوری و ملی در نظر داریم که داده های موجود دستگاه ها را در کنار هم قرار دهیم و برای ارائه ی خدمات الکترونیک بعنوان یکی از اساسی ترین راه های شکل گیری خدمات در کشور ارائه نماییم و در ادامه به کل کشور تعمیم دهیم.

 

نظر شما