بیش از یک ‌هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ظرف مدت ۹ سال

حضور ۱۰۲ سرمایه‌گذار در کنار شهرداری اصفهان

۱۳۹۵/۱۱/۰۲ - ۰۷:۵۳:۱۴
کد خبر: ۵۰۸۶۷۰
حضور ۱۰۲ سرمایه‌گذار در کنار شهرداری اصفهان
شهردار اصفهان گفت:باید توجه داشت که شهر اصفهان از شخصیتی اسطوره‌ای و تاریخی برخوردار بوده و از این رو سرمایه‌گذاری در این شهر با توجه به هویت تاریخی که دارد کار سختی است.

به گزارش برنا از اصفهان،دکتر مهدی جمالی‌نژاد، شهردار اصفهان با حضور در مراسم رونمایی از نشان کیفیت برتر پروژه‌های مشارکتی اظهار داشت: حضور تعداد 102 سرمایه‌گذار در کنار شهرداری نشان از اعتماد بخش خصوصی به شهرداری داشته که مسئله بسیار ارزشمندی بوده و می تواند در توسعه پایدار شهر اصفهان مؤثر واقع شود.

وی با اعتقاد بر تفاوت جنس سرمایه‌گذاری در شهرداری با دیگر دستگاه‌های اجرایی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از پروژه‌های مشارکتی دیگر دستگاه‌ها با بخش خصوصی در جلسات مختلفی که در استانداری برگزار شده برای مدت ها بدون بهره برداری مانده ولیکن در شهرداری‌ها استقبال از سرمایه‌گذاران با استقبال خوبی روبرو بوده است.

شهردار اصفهان در ادامه به برخی از خصوصیات و ویژگی‌های شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که شهر اصفهان از شخصیتی اسطوره‌ای و تاریخی برخوردار بوده و از این رو سرمایه‌گذاری در این شهر با توجه به هویت تاریخی که دارد کار سختی است و لذا باید با حساسیت در این زمینه در شهر اصفهان گام برداشت.

جمالی نژاد ادامه داد:  موضوع سرمایه‌گذاری در شهرداری اصفهان حدود 10 سال است که مورد توجه قرار گرفته و با تشکیل مدیریت سرمایه‌گذاری به صورت جدی در حال پیگیری بوده که بر این اساس شهرداری در این بخش در اول راه قرار دارد و ممکن است در این زمینه انتقاداتی نیز به ما وارد باشد.

وی در ادامه آماری از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در 10 سال گذشته ارائه داد و گفت: از سال 85 تا 94 بیش از یک ‌هزار و 110 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان انجام شده و در سال جاری نیز تاکنون بیش از دو هزار و 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است که با توجه به پیشنهاداتی که اخیراً ارائه شده این میزان سرمایه‌گذاری در سال جاری به شش هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اراده همکاری با بخش خصوصی در تیم مدیریت شهری اصفهان وجود دارد، هر چند که برخی از قوانین و اهرم‌ها وجود دارند که به عنوان دست‌انداز سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان محسوب می شوند.

شهردار اصفهان همچنین در این جلسه به با اشاره به اینکه در شهرداری اصفهان سبد متنوعی از پروژه‌های مشارکتی برای سرمایه‌گذاران تعریف شده، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که از سرمایه‌گذاران انتظار خلاقیت و نوآوری می رود و لذا نباید سرمایه‌گذاران در اصفهان همچون بساز و بفروش ها به صورت عادی و بدون نوآوری عمل کنند.

جمالی‌نژاد افزود: سرمایه‌گذاران باید کلان طرح‌ها را در اصفهان کلید بزنند و پروژه‌هایی را که در قامت شهر اصفهان است در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: در بخش سرمایه‌گذاری مشارکت‌های سه جانبه در شهر اصفهان رقم زده شده که بر این اساس شرایط خاص ترکیبی از سرمایه‌گذاری ایجاد و روند جدیدی در حوزه سرمایه‌گذاری شهر اصفهان آغاز شده است.

وی با تاکید بر فقر هتل‌های بزرگ و پنج ستاره در شهر اصفهان ادامه داد: سرمایه‌گذاران در حوزه تبلیغات شهری نیازمند برنامه‌های جامع‌ و خلاقانه تری است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز