سیستم‌های نوین آبیاری

آبیاری از طریق پیامک و اینترنت

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۲:۵۹:۵۰
کد خبر: ۵۰۹۹۳۹
آبیاری از طریق پیامک و اینترنت
رئیس اداره سامانه‌های نوین آبیاری سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت:سیستم آبیاری نوینی توسط کارشناسان و متخصصان ایرانی ساخته شده و این توانایی را دارد که توسط پیامک و یا از طریق اینترنت موتور پمپ را روشن و یا خاموش کند.

به گزارش برنا از اصفهان،  مهندس صامتی با اشاره به اینکه سیاست سازمان، حمایت از سامانه‌های نوین آبیاری با راندمان بالا و کاهش مصارف است، افزود:از دیگر توانایی‌های دستگاه کنترل از راه دور سیستم‌های آبیاری، تعیین زمان برای آن است به گونه ای که کشاورز می‌تواند مشخص کند دستگاه چه ساعتی کار خود را آغاز کند، چه مدت روشن بماند و چه زمانی به صورت خودکار خاموش شود.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به نصب این سیستم در دو نقطه از اراضی کشاورزی استان نموده تا کارایی آن را به طور دقیق بررسی و میزان رضایت کشاورزان از این سیستم را مورد ارزیابی قرار دهد، خوشبختانه رضایت نسبی ازاین سیستم حاصل شده البته برای کارایی بهتر نیاز به انجام اقدامات کارشناسی و تخصصی بیشتر بر روی این سیستم احساس می‌شود تا ضریب ایمنی آن افزایش یابد.

رئیس اداره سامانه‌های نوین آبیاری سازمان هزینه‌های نصب و راه‌اندازی این سیستم را مناسب ارزیابی کرد و افزود: مدیریت آسان‌تر و قابلیت برنامه‌ریزی در استفاده از این سیستم، زمینه افزایش راندمان آبیاری و صرفه‌جویی بیشتر در منابع آبی را فراهم می‌آورد.

صامتی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های کلان سازمان در راستای بهره‌برداری از سیستم‌های آبیاری مکانیزه جهت افزایش بهره‌وری با همراهی کارشناسان و متخصصان و استفاده از تجربیات کشاورزان به دنبال رفع مشکلات این سیستم هستیم تا بتوانیم استفاده از آن را به صورت همه‌گیر در استان توسعه دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز